ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اسرائیل برای یافتن سه نوجوان مفقود به حماس فشار می‌آورد

ارتش اسرائیل در ادامه جست‌وجوی سه نوجوان مفقودشده، ده‌ها تن از اعضای سازمان اسلامی «حماس» را در کرانه باختری دستگیر کرد. شمار بازداشتیان به بیش از ۲۰۰ تن رسیده است.

ارتش اسرائیل در ادامه جست‌وجوی سه نوجوان مفقودشده این کشور، در کرانه باختری رود اردن ده‌ها تن از اعضای سازمان اسلامی «حماس» را دستگیر کرده است.

سربازان اسرائیلی در کرانه باختری

بنا بر گزارش رویترز، شمار زیادی از سربازان اسرائیلی سه‌شنبه (۱۷ ژوئن / ۲۷ خرداد) در محله‌ها و شهرهای گوناگون کرانه باختری برای یافتن نشانه‌ای از سه دانش‌آموز مفقودشده مدرسه‌ای مذهبی در اسرائیل، به جست‌وجو ادامه دادند. این سه تن از پنج‌شنبه گذشته (۱۲ ژوئن / ۲۲ خرداد) مفقود شده‌اند.

کابینه امنیتی دولت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، تصمیم گرفته است که بار دیگر عملیات جست‌وجوی این دانش‌آموزان را به‌طرز قابل توجهی گسترش و فشار خود را بر سازمان حماس افزایش دهد.

بنا بر اطلاعات رسمی منتشرشده، در همین راستا، تنها در روز سه‌شنبه نیروهای اسرائیلی ۴۰ عضو حماس را دستگیر کرده‌اند.

به این ترتیب شمار بازداشتی‌های فلسطینی از سوی اسرائیل، از روز جمعه (۱۳ ژوئن / ۲۳ خرداد) به بیش از ۲۰۰ تن رسید.

بنیامین نتانیاهو  بر مبنای اطلاعات نهادهای امنیتی اسرائیل گروه حماس را مسئول مفقود شدن سه نوجوان اسرائیلی می‌داند.

حماس به‌تازگی در همکاری با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی، بخشی از «دولت وحدت ملی» فلسطینیان شده است. در پی اتحاد دو گروه فلسطینی فتح و حماس، محمود عباس مورد انتقاد اسرائیل قرار گرفته است.

در حال حاضر در اسرائیل، نگرانی از وضعیت سه دانش‌آموزی که اهل شهرکی یهودی‌نشین در نزدیکی الخلیل بوده‌اند، ادامه دارد. بسیاری از شهروندان اسرائیلی با لباس‌هایشان یا برچسب‌هایی روی خودروهای خود و همچنین در اینترنت خواهان بازگرداندن سه نوجوان مفقود‌شده هستند.

اقدام آن‌ها با الهام از کارزار جهانی برای آزادی دختران ربوده‌شده توسط تندروهای اسلامی گروه «بوکو حرام» در نیجریه صورت گرفته است.

راهبرد دومنظوره ارتش اسرائیل

دولت اسرائیل و سران ارتش آن اعلام کرده‌اند که قصد دارند در کنار عملیات جست‌وجوی نوجوانان ۱۶ و ۱۹ ساله، سازمان حماس را در کرانه باختری رود اردن تضعیف کنند.

نفتالی بنت، وزیر اقتصاد آن کشور، در مصاحبه با رادیوی ارتش اسرائیل گفت: «ما عضویت در حماس را به بلیتی برای جهنم تبدیل می‌کنیم.»

همچنین ژنرال بنی گانتس، فرمانده ارتش اسرائیل، هدف از عملیات جست‌وجو در کرانه باختری را «یافتن نوجوانان اسرائیلی، بازگرداندن آن‌ها به خانه و وارد کردن ضربه‌ای -تا حد ممکن- سخت به حماس» اعلام کرد.

گلعاد شاعر (راست)، نفتالی فرانکل (وسط) و ایال یفراخ (چپ) در مدرسه‌ای مذهبی در شهرک گوش عتصیون تحصیل می‌کردند

کابینه امنیتی اسرائیل همچنین دستگیری‌های بیشتر، ایجاد ایست‌های بازرسی خیابانی و پست‌های نگهبانی در بعضی خانه‌های مناطق فلسطینی را به تصویب رسانده است.

به نوشته رویترز یک سخنگوی ارتش اسرائیل نیز گفته است: «تا زمانی که نوجوانان ما در اختیار ربایندگان هستند، اعضای حماس تحت تعقیب هستند و احساس ناتوانی و تهدید را تجربه خواهند کرد.»

در بعضی نقاط کرانه باختری درگیری‌هایی میان سربازان اسرائیلی و فلسطینیان رخ داده که بنا به گفته امدادرسانان در طی آن‌ها پنج نفر زخمی شده‌اند. وزارت اطلاع‌رسانی فلسطینیان، اسرائیل را به اقدام‌های نامتناسب با وضعیت متهم و اعلام کرده است: «اشغالگران تمامی ساکنان فلسطینی را به گروگان گرفته‌اند.»

در همین وضعیت، اسرائیل همچنین در صدد است که اعضای برجسته حماس را از کرانه باختری رود اردن به نوار غزه براند که در آن حماس قدرت را در دست دارد.

در کنار این تحولات، روز سه‌شنبه چند راکت به جنوب اسرائیل اصابت کرد که ارتش آن با حمله‌های هوایی به چند ساختمان حماس در غزه به این اقدام واکنش نشان داد.

وزارت خارجه اسرائیل اعلام کرده که سه نوجوان مفقود‌ در نزدیکی بیت‌المقدس «ربوده شده‌اند». حماس دست داشتن در ناپدید شدن نوجوانان اسرائیلی را نه تکذیب و نه تایید کرده، اما از عاملان آن با عنوان «قهرمانان الخلیل» یاد کرده است.

این سازمان اسلامی همچنین از رویکرد محمود عباس در حمایت از جست‌وجوی نوجوانان اسرائیلی انتقاد کرده است.

بر همین اساس، ناپدید شدن نوجوانان اسرائیلی ممکن است باعث اختلاف‌هایی در دولت وحدت ملی فلسطینیان شود که به‌تازگی کار خود را آغاز کرده است.

گروه‌های فلسطینی حماس و فتح پس از سال‌ها اختلاف دولت وحدت ملی تشکیل داده‌اند.

گلعاد شاعر و نفتالی فرانکل ۱۶ ساله و ایال یفراخ ۱۹ ساله که اسرائیل حماس را مسئول «ربایش» آن‌ها می‌داند، در یک مدرسه‌ مذهبی یهودی در شهرک گوش عتصیون تحصیل می‌کردند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.