ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نمایشگاه عکس بابک بردبار در انگلستان

قطعه شرق

نمایشگاه عکس بابک بردبار، با عنوان «قطعه شرق» روز شنبه ۱۴ ژوئن در «سنترال گالری» در شهرناتینگهام افتتاح شد.

این نمایشگاه، شامل عکس‌های بابک بردبار از اردوگاه یکی از احزاب اپوزوسیون کرد در نزدیکی شهر سلیمانیه در کردستان عراق است.

بابک بردبار، عکاس-خبرنگار ایرانی، در پی وقایع انتخابات سال ۸۸، در حال عکاسی از تظاهرات خیابانی دستگیر شد و پس از آن، ناچار به خروج از ایران شد. آثار این نمایشگاه، تم‌های سیاسی و اجتماعی‌ای مانند مبارزه (کردها)، مرزها، جنگ، نژادپرستی و روابط بین زن و مرد را منعکس می‌کند.

بابک بردبار، در معرفی این نمایشگاه می‌نویسد:

«روایت زندگی شگفت و عجیب انسان‌های این عکس‌ها، دریچه‌ای است به جهانی که بارها و بارها باید دید و شنید. زندگی و منش آن‌ها برای غول‌های رسانه‌ای دنیا ارزش سرمایه‌گذاری ندارد. جهان، پر از اخبار جذاب عجیب و غریب دیگری است: ترور، جنگ و… در حضور این همه سرگرمی، گویا فرصت پرداختن به زندگی و حرف آن‌ها کم است. در نبود دیده‌بان حقوق بشر و حمایت‌های انسان‌دوستانه و بی‌توجهی به خواسته‌های آن‌ها، گویا پناهی جز این روش عجیب نیست. زندگی‌شان در بند گلوله‌ای است. گلوله‌ای بی‌هدف. از راست یا چپ. شمال یا جنوب. زندگی آن‌ها هر آینه می‌تواند موضوع معامله و مصالحه دولت‌مردان منطقه قرار بگیرد و دود شود و به هوا رود. آن‌ها انسان‌اند، با آسمانی بلند. آسمانی گاه ابری و گاه آفتابی. آن‌ها هم زیر باران می‌خندند.»

این نمایشگاه تا روز ۱۰ آگوست ۲۰۱۴ در شهر ناتینگهام انگلستان برپا خواهد بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.