ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

صادق زیباکلام: به حکم حبس اعتراض کردم

صادق زیباکلام، نویسنده و استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران، می‌گوید که برای «توهین به قضات و پرسش از حسین شریعتمداری» به تحمل حبس محکوم شده و به این حکم اعتراض کرده است.

صادق زیباکلام، نویسنده و استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران، که به تحمل یک سال و نیم حبس محکوم شده، می‌گوید به این امر اعتراض دارد.

زیباکلام: به آقای شریعتمداری نوشتم پرونده هسته‌ای ایران چه دستاوردهای اقتصادی‌ای برای کشور داشت

وی در گفت‌وگویی با وب‌سایت خبری-تحلیلی «پیام نو» که چهارشنبه ۲۸ خردادماه منتشر شده، ضمن اعلام خبر صدور حکم حبس، در مورد علت آن گفت: «پس از توافق ژنو و شدت گرفتن حملات دلواپسان به این توافق من دو نامه خطاب به آقایان حسین شریعتمداری، مدیر مسئول کیهان و حمید رسایی نوشتم.»

این استاد دانشگاه در ادامه افزود: «بنده در نامه‌ام خطاب به آقای شریعتمداری نوشتم که اساسا پرونده هسته‌ای ایران چه دستاوردهای اقتصادی‌ای برای کشور داشته است.»

به گفته زیباکلام، حسین شریعتمداری در پاسخ به نامه وی، «دفاع از مه‌آفرید امیرخسروی»، متهم پرونده موسوم به «فساد ۳ هزار میلیارد تومانی» را که چندی پیش اعدام شد، به وی نسبت داده است.

زیباکلام در این مورد اظهار داشت: «من در نامه دوم خطاب به آقای شریتعمداری گفتم از شما انتظار داشتم پاسخ سوال من را بدهید و بگویید پرونده هسته‌ای چه دستاورد اقتصادی برای کشور داشته است، اما شما پاسخ من را ندادید. من به آقای شریعتمداری گفتم که من از متهمان و موضوع اختلاس دفاع نمی‌کنم. من از موضوع دیگری دفاع می‌کنم. پرسش من از مسئولان محاکمه‌کننده پرونده آقای امیر خسروی این است که دقیقا ایشان چه جرم وحشتناکی را مرتکب شده است که حکم آن اعدام است؟»

وی افزود: «دادستان محترم انقلاب دو نامه من به آقای شریعتمداری را مصداق سه جرم دانسته است: الف: فعالیت تبلیغی علیه نظام، ب: نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و ج: توهین به قضات و مسئولان قضایی.»

این استاد دانشگاه همچنین به پیام نو گفته است: «برای توهین به قضات و دستگاه قضایی به ۶ ماه حبس تعزیری و برای پرسش از حسین شریعتمداری به یک سال حبس محکوم شدم و به هر دو حکم اعتراض کردم.»

دادستانی تهران بهمن‌ماه ۱۳۹۲ علیه صادق زیباکلام اعلام جرم و او را به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار کرده بود.

این تحلیلگر سیاسی پیش‌تر گفته بود که با سپردن وثیقه۵۰ میلیون تومانی آزاد شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • nader

    پس معلوم شد بیت از چه جناح مرتجع وتند رویی حمایت میکند.