ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

برخورد با متهم جاسوسی برای بریتانیا پس از امکان بازگشایی سفارت آن

ايران درحالی دو مرد را به جرم جاسوسی برای بريتانيا و اسرائيل محکوم کرد که ويليام هيگ، وزير امور خارجه بريتانيا از بازگشايی سفارت این کشور طی چند هفته آينده خبر داده بود.

ايران دو نفر را در کرمان به اتهام جاسوسی بازداشت کرده است. دستگیری این دو به اتهام جاسوسی برای بريتانيا و اسرائيل در حالی رخ داده که ويليام هيگ، وزير امور خارجه بريتانيا، از بازگشايی سفارت این کشور طی چند هفته آينده خبر داده بود.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ايران، ايرنا، اين افراد به اتهام جاسوسی در استان کرمان بازداشت شده بودند. دادستان کرمان در گفت‌‌‌و‌گو با اين خبرگزاری، اوج فعاليت‌های «جاسوس» بريتانيايی را به دوران پس از تحريم‌ها مربوط دانست و «مشاوره و همکاری‌های وی» با سرويس‌های اطلاعاتی را «در زمينه اثربخشی اين تحريم‌ها» توصيف کرد.

يدالله موحد افزود که فرد يادشده ۱۱ بار در داخل و خارج کشور با افسران اطلاعاتی بریتانیا ارتباط برقرار کرده و عليه منافع ايران دست به همکاری زده است.

متهمان به جاسوسی برای بريتانيا و اسرائيل به ترتيب به ۱۰ و ۵ سال حکم حبس محکوم شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اين خبر در حالی منتشر شد که يک روز پيش از آن، پنج‌شنبه ۲۹ خرداد، بريتانيا از قصد خود برای بازگشايی مجدد سفارتخانه خود در تهران و پايان دادن به سه‌سال تیرگی روابط بين دو کشور خبر داده بود. سه سال پيش عده‌ای که خود را «دانشجويان بسيجی» می‌خواندند، از ديوارهای سفارت بريتانيا بالا رفتند و اين کشور نيز درهای سفارت خود را در تهران پس از آن بسته نگاه داشت.

سفارت بریتانیا در تهران

سخنگوی وزارت خارجه بریتانیا در پیوند با دستگیری متهمان در ایران، در پاسخ به پرسش خبرگزاری «رويترز» گفت: «ما در مورد مسائل امنیتی هيچ اظهار نظری نمی‌کنيم.»

دومين متهم به «جاسوسی» که هويت وی نيز همچون هويت متهم اول آشکار نشده است، به جرم دادن اطلاعات به سفارت اسرائيل در ترکيه و تايلند محکوم شده است.

اين دو متهم به جاسوسی در حالی در کرمان دستگير شدند که پيش از آن ۱۱ نفر نيز به اتهام فعاليت‌های اينترنتی در اين استان بازداشت شده بودند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hasani

    اربابان حکومت اسلامی با حفظ املاک قلهک برگشتند!!