ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«در صورت لغو تحريم‌ها، ایران پروتکل الحاقی را می‌پذيرد»

بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ايران گفت: «اگر تحريم‌ها برداشته شود و خصومت‌ها از بين رود، حاضريم پروتکل الحاقی را امضا کنيم اما تصميم گيرنده نهايی مجلس است.»

بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ايران گفت: «اگر تحريم‌ها برداشته شود، خصومت‌ها از بين رود و همه مسائل مربوط به پرونده هسته‌ای حل شود و تنها شفافيت باقی بماند تا ۱+۵نگرانی بی‌موردی نداشته باشند، حاضريم پروتکل الحاقی را امضا کنيم اما تصميم گيرنده نهايی مجلس است.»

بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ايران

بهروز کمالوندی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت افزود: «کشورهای دنيا مجبور نيستند پروتکل الحاقی را امضا کنند يا بپذيرند و اگر می پذیرند تحت شرايطی آن را امضا می‌کنند.»

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ايران درباره «مزايای پروتکل الحاقی برای آژانس بين‌المللی انرژی اتمی» گفت: «آژانس می‌خواهد به شکل سرزده به مکان‌هايی که مد نظرش است دستيابی پيدا کند و به همين دليل بحث پروتکل الحاقی را مطرح می‌کند.»

وی در پاسخ به اين سئوال که «آيا سازمان انرژی اتمی يا وزارت خارحه برای تصويب پروتکل الحاقی در مجلس اقدامی انجام داده‌اند»، گفت: «نماينده مجلس در سطح رئيس کميسيون امنيت ملی در جلسه شورای عالی امنيت شرکت دارد و در جريان موضوعات قرار دارند و اين نيست که مسأله ابتدا به ساکنی باشد و علاوه بر آن کميسيون امنيت ملی و مرکز پژوهش‌های مجلس مذاکرات را کاملا بررسی می‌کنند.»

پروتکل الحاقی منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای، پیمانی است که بر اساس آن امکان بازرسی‌ کامل از تأسيسات هسته‌ای ايران برای بازرسان آژانس بين‌المللی انرژی اتمی فراهم می‌شود.

به‌گفته کمالوند بسياری از مسائل فنی بين ايران و ۱+۵حل شده است و آنچه که موجب شده اين توافقات به کندی جلو برود مباحث سياسی است. وی افزود: «اگر در ۱+۵نظم و اراده سياسی توأم با حسن‌نيت وجود داشته باشد می‌توانيم در اين يک ماهه به توافق جامع نهايی برسيم.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    تحریم ها که ورق پاره ای بیشتر نبود ، پس چرا اینقدر به خواهش و التماس افتاده اید ؟ آبروی نظام و رهبر پوشالی را بیشتر از این ببرید .