ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«ایران دارای بدترین الگوی مصرف آب و انرژی در جهان است»

به گفته رییس سازمان حفاظت محیط زیست، ایران بدترین الگوی مصرف آب در بخش شرب و کشاورزی در جهان را دارد که باعث تخریب منابع طبیعی شده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران با انتقاد از نحوه مصرف آب در بخش شرب و کشاورزی هشدار داد اگر این الگو به همین روال ادامه یابد، طبیعت و منابع موجود نابود می‌شود.

معصومه ابتکار روز دوشنبه ۲ تیر در سنندج اعلام کرد ایران در حال حاضر بدترین الگوی مصرف آب و انرژی در دنیا را دارد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، ابتکار که به کردستان سفر کرده است با حضور در شورای اداری این استان گفت: «الگوی ما در استفاده از ظرفیت های طبیعی نیز در این سال ها غلط بوده،ابتدا باید ظرفیت ها را بشناسیم و بر اساس آن برنامه ریزی کنیم، تا منجر به نابودی محیط زیست نشود.»

به گفته رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، طبیعت کشور دارای ظرفیتی است، اما از این طرفیت بیش از حد برداشت شده که این موجب تخریب شده است.

او مشکلات پیش آمده برای دریاچه ارومیه را نیز ناشی از توجه نکردن به ضرورت برنامه ریزی عنوان کرد.

برآورد می‌شود در ایران حدود ۹۰ درصد از مصرف آب در بخش کشاورزی صورت می‌گیرد.

پیش‌تر، وزارت نیرو نیز هشدار داده بود چنان‌چه به سرعت در میزان مصرف آب حداقل ۱۰ درصد صرفه‌جویی صورت نگیرد، تنش آبی برای کلانشهرهای بزرگ ایران در تابستان سال ۱۳۹۳ بسیار جدی خواهد بود.

طبق اعلام این وزارتخانه، خطر بی‌آبی در سال جاری  بیش از ۳۷ میلیون نفر را در شهرها و روستاهای ایران تهدید می‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مازیار ایرانی

    این ٣٠ سال کجا بودید؟ این خبربسیار دیر است. منابع زیرزمین و محیط زیست ایران صدمات غیر قبل جبرانی از حکومت جنایت و فساد جمهوری اسلامی خورده.