ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

طرح مجلس ايران برای «پيشنهاد برکناری رئيس سازمان صداوسيما»

شماری از نمايندگان مجلس ايران طرحی را آماده کرده‌اند که در صورت تصويب آن، شورای نظارت بر صداوسيما می‌تواند پيشنهاد برکناری رئيس صداوسيما را به رهبر جمهوری اسلامی ارائه کند.

شماری از نمايندگان مجلس ايران طرحی را آماده کرده‌اند که در صورت تصويب آن، شورای نظارت بر صداوسيما می‌تواند پيشنهاد برکناری رئيس صداوسيما را به رهبر جمهوری اسلامی ارائه کند.

رمضان شجاعی‌کياسری، عضو ناظر مجلس در شورای نظارت بر صداوسيما به سايت تدبير گفت: «بر اساس طرح نظارت بر اداره صداوسيما رئيس اين سازمان بايد به شورای نظارت بر صداوسيما گزارش عملکرد خود را ارايه کند و از سوی ديگر هر زمان که شورا تخلفی در صداوسيما ديد يا سئوالی داشت رئيس سازمان بايد به شورا پاسخگو باشد.»

اين عضو کميسيون شوراها و امور داخلی مجلس در پاسخ به اين پرسش که «آيا عزل رئيس سازمان صداوسيما مغايرتی با اصل ۱۷۵قانون اساسی ندارد»، می‌گويد: «تمام جزييات اين طرح به‌طور کامل از سوی کارشناسان رسانه و مرکز پژوهش‌ها و همچنين اداره قوانين مجلس بررسی شده است و آنان موردی مغاير با اصل ۱۷۵نديدند. از سوی ديگر بعيد می‌دانيم که شورای نگهبان نيز ايراد اساسی به اين طرح داشته باشد. چرا که شورا فقط پيشنهاد عزل را به رهبری ارايه می‌کند و مطابق اصل ۱۷۵دستور آخر را ايشان صادر می‌کنند.»

بر اساس قانون اساسی ايران، رئيس سازمان صداوسيمای جمهوری اسلامی ايران از سوی رهبر جمهوری اسلامی منصوب می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • khorushan

    اینا هم هروقت مدیریت یکی تموم میشه یادشون میافته که پاچه شو بگیرن

  • بهنام

    بیخود و بی جهت خودشان را سبک میکنند ، چون صدا و سیمای بی خاصیت جمهوری ننگین اسلامی در واقع بوق تبلیغاتی رهبر پوشالی و زیر نظر او اداره شده و به هیچکس حق نظارت بر آن را نخواهند داد .