ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آغاز جيره‌بندی آب در ایران

در پی اعلام بحران کمبود آب در ۱۲ شهر بزرگ ایران، جيره‌بندی آب در کرج آغاز شد.

در پی اعلام بحران کمبود آب در ۱۲ شهر بزرگ ایران، جيره‌بندی آب در کرج آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری «تسنيم»، شرکت آب و فاضلاب استان البرز اعلام کرد: «با توجه به اينکه کلانشهر کرج امسال جزو ۱۲ کلانشهر با وضعيت "تنش آبی" اعلام شده و همراه با کاهش شديد منابع تأمين آب (آب‌های سطحی و سفره‌های زيرزمينی) با افزايش دمای هوا و درنتيجه افزايش مصرف آب مواجه شده‌ايم، در برخی از مناطق کرج با افت فشار و قطع آب روبه‌رو هستيم.»

شرکت آب و فاضلاب استان البرز افزود: «بنابر اين به‌منظور مديريت و ساماندهی به مناطق دارای مشکل افت فشار يا قطع آب، برنامه زمانی نوبت‌بندی قطع آب از دوم تا پايان تيرماه اجرا می‌شود.»

پیش از این اعلام شده بود که تهران، شيراز، اصفهان، مشهد، کرمان، همدان، بندرعباس، يزد، اراک، قزوين، کرج و قم در بحران کمبود آب به‌سر می‌برند.

معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران، فروردین‌ماه سال جاری، از کمبود منابع آبی به عنوان جدی‌ترین چالش پیش روی ایران نام برد و وضعیت تالاب‌های کشور را بحرانی توصیف کرد.

همچنین رحیم میدانی، معاون وزیر نیروی ایران در امور آب و آبفا نیز فروردین‌ماه امسال گفت که در شرایط کنونی ۳۷ میلیون نفر از جمعیت ایران در معرض تنش آبی قرار دارند و این میزان ۵۰ درصد جمعیت کشور را شامل می‌شود.

در يک ماه گذشته مسئولان وزارت نيرو از نبود جيره بندی آب در برنامه های وزارت نيرو خبر دادند و اعلام کردند اگر مردم ۲۰ تا ۳۰ درصد در مصرف آب صرفه‌جويی کنند، نيازی به جيره بندی نخواهد بود، اما از دو روز پیش به‌طور رسمی جيره‌بندی آب در کرج آغاز شده است.

خبرگزاری تسنیم نوشته است با این حال خبری از صرفه‌جويی بيشتر آب توسط مردم نيست.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شهروند درجه سه

    بجای جیره بندی آب و دیگر کارها به فرمایش مقام عظمای ولایت گوش بدهید و در فکر افزایش جمعیت باشید. آب را میخواهید چکار؟ مگر در کربلا آب بود؟ دیدید بدون آب همه شهید شدند و رفتند بهشت. اگر در این 35 سال کشور درست اداره میشد اگر منابع طبیعی مدیریت و نگهداری میشد که این حرفها را نداشتیم. اگر نشد حتما یک حکمتی در کار بود که ما مردم نمی فهمیم ولی ولایت عظما می فهمد. مثل همین افزایش جمعیت. آب را میخواهید چکار ؟ جمعیت را زیاد کنید