ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فوتبال: ایران به مرحله یک‌هشتم نهایی راه نیافت

دو بازی چهارشنبه از جام جهانی فوتبال برزیل: ایران: ۱− بوسنی: ۳ ؛ آرژانتین: ۳ − نیجریه: ۲. نتیجه: ایران در مرحله مقدماتی واماند؛ آرژانتین و نیجریه ادامه می‌دهند.

ورود ایران به مرحله یک هشتم نهایی یک معادله دومجهوله بود: آیا تیم بوسنی  هرزگوین را می‌برد؟ و تکلیف رقیبش در گروه اف، یعنی نیجریه چه می‌شود؟ ایران به بوسنی و نیجریه به آرژانتین باخت. هر دو بازی همزمان بودند. دو مجهول همزمان مشخص شدند. جواب معادله: ایران به مرحله یک هشتم نهایی نمی‌رود. اکنون آرژانتین و نیجریه از گروه اف به مسابقه ادامه می‌دهند.

ایران، تنها یک گل! رضا قوچان‌نژاد توانست در دقیقه ۸۲ دروازه بوسنی را باز کند

بازی چهارشنبه شب (۴ تیر / ۲۵ ژوئن) ایران در برابر بوسنی هرزگوین در چارچوب رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل با نتیجه سه بر یک به نفع بوسنی به پایان رسید.

در دقیقه ۲۳ ادین ژکو موفق شد دروازه ایران را باز کند. در دقیقه ۵۹ از نیمه دوم نیز بار دیگر میرالم پیانیچ برتری تیم بوسنی را تثبیت کرد. پس از این دو گل رضا قوچان‌نژاد توانست در دقیقه ۸۲ دروازه بوسنی را باز کند. در دقیقه ۸۳ نیز آودیا ورشایویچ برای بوسنی بار دیگر گل‌زنی کرد.

همچنین دیدار تیم‌های آرژانتین و نیجریه، همزمان با بازی ایران و بوسنی در ورزشگاه بیرا ریو شهر پورتو آلگره با پیروزی سه بر دو آرژانتین  پایان یافت. از گروه اف این دو تیم به مرحله یک هشتم راه یافتند.

وداع ایران با بیستمین جام جهانی

ایران برای صعود به مرحله یک هشتم نهایی بیستمین جام جهانی به برد در برابر بوسنی‌ هرزگوین و پیروزی آرژانتین بر نیجریه نیاز داشت.

شاگردان کارلوس کی‌روش با ارائه بازی‌ای دفاعی و با وجود چند فرصت برای گلزنی موفق نشدند دروازه حریف را باز کنند.

پیش از بازی با بوسنی کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی ایران، در اعتراض به نگرفتن خطای پنالتی روی اشکان دژاگه توسط داور صرب، میلوراد مازیچ در بازی ایران و آرژانتین در نامه‌ای به فیفا نوشته بود:‌ «فیفا باید داور صرب بازی ایران و آرژانتین را به خانه بفرستد، در غیر این  صورت کار فدراسیون بین‌المللی فوتبال نقصی دارد.»

کارلوس کی‌روش: هیچ پیشنهاد منسجمی از سوی فدراسیون فوتبال ایران برای من نیامد

تیم ملی ایران با ترکیب علیرضا حقیقی، پژمان منتظری، سیدجلال حسینی، امیرحسین صادقی، احسان حاج صفی، مهرداد پولادی، مسعود شجاعی، آندرانیک تیموریان، جواد نکونام، رضا قوچان‌نژاد و اشکان دژاگه به مصاف بوسنی رفت.

بوسنی نیز با آسمیر بگوویچ، آودیا ورشایویچ، امیر سپاهیچ، سیاد کولازیناک، محمد بشیچ، میرالم پیانیچ، وداد ایبیسویچ، تینو اسون سوشیچ، تونی سونیچ و ادین ژکو به میدان آمد.

شاگردان کی‌روش با ترکیب مشابه بازی‌های گذشته خود به مصاف بوسنی رفته بودند.

وداع کی‌روش با ایران؟

بنا بر گزارش خبرگزاری‌ مهر، کارلوس کی‌روش که از مدتی قبل تردیدهایی در مورد ادامه کارش در سمت مربی‌گری ملی‌پوشان ایرانی مطرح بود، در نشست خبری پس از دیدار با بوسنی گفت که در ماه‌های گذشته هیچ پاسخی به پیشنهادش برای ادامه کار از سوی ایران دریافت نکرده است.

وی در این مورد گفت: «من نشان دادم که آماده تمدید قرارداد با فدراسیون فوتبال ایران هستم، اما هیچ پیشنهاد منسجمی برای من نیامد. بنا بر این همانطور که شما می توانید تجسم کنید برای من افتخار بود که برای ایران کار کنم.»

کی‌روش همچنین افزود: «من منتظر ماندم تا پیشنهاد من جوابی بگیرد، اما من امروز آمدم بگویم که اول از همه باید تشکر کنم از همه کسانی که از من حمایت کردند. همیشه این کشور و مردم را در قلبم نگه می‌دارم.»

گزارش تصویری:

[slideshow gallery_id="124"]

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Bany

    با دروغ نمیشه صعود کرد، دروغ مانع پیشرفت و ترقی خواهد بود. افتخار پارسی برای تیم فوتبال ایران واژه ای جعلی است اکثریت مردم این سرزمین پارس نبوده و از ملل ترک وعرب و اقوام مختلف شامل آزربایجان،بلوچ،لر،بختیاری، لک، سیستانی، بلوچی، گیلکی، مازنی،خراسانی،ترکمن،قشقایی،کرد و ... می باشد

  • Ali

    جناب صمد شادی برای موضوعاتی مانند ورزش در همه جای جهان به صورت فراگیر دیده میشه. جایی در دنیا را نمیشناسم که ملت برای کشف داروی درمان سرطان یا یافتن یک سیاره جدید توسط اختر شناسان جشن دسته جمعی گرفته شود. در کشور ما مشکلات بسیارند اما اینکه همه چیز را سیاه ببینیم هم بسیار بد بینانه است.

  • Samad

    واقعاً تحمل دیدن شادی های افراطی، جنون آمیز و دلنچسب یک ملت سرخورده از شکست های متوالی و ناهنجاری عمیق اجتماعی آن هم بابت چیزی مثل برد در یک بازی فوتبال غیرقابل تحمل بود. ایرانی باید اسبابی واقعی برای شادی خود فراهم کنند وگرنه کارشان به جنون می کشد.