ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ایران: اعتراض کردیم توليد آبجو با پرچم ايران متوقف شد

در پی انتشار پرچم ایران روی شیشه‌های آبجوی آلمانی «گافل»، سفارت ایران در آلمان اعلام کرد که به این اقدام اعتراض کرده و این شرکت، توليد و توزيع آبجو با پرچم ايران را متوقف کرد.

در پی انتشار پرچم ایران روی شیشه‌های آبجوی آلمانی «گافل»، سفارت ایران در آلمان اعلام کرد که به این اقدام اعتراض کرده و این شرکت، توليد و توزيع آبجو با پرچم ايران را متوقف کرد.

«گافل» از ماه آوریل پرچم کشورهای شرکت‌کننده در جام جهانی فوتبال از جمله ایران را پس زمینه برچسب روی بطری‌هایش کرد

به‌گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، ایرنا، سفارت ايران در برلين با ارسال نامه‌ای به مدير اين شرکت خواستار توقف توليد و توزيع اين محصول با پرچم جمهوری اسلامی شد.

بنا به این گزارش مدير بخش بازاريابی اين شرکت نیز در پاسخ به نامه سفارت ایران گفته است شرکت «گافل» از اين‌که پرچم جمهوری اسلامی دارای نماد مذهبی است اطلاعی نداشته و قصد نداشته به «ارزش‌های مذهبی و اخلاقی» جمهوری اسلامی خدشه وارد کند و به همین خاطر از اين پس ديگر محصولاتی با اين آرم توليد نخواهد شد.

کارخانه آبجوسازی «گافل» در آلمان از ماه آوریل اقدام به تبلیغی تجاری کرد که امری مرسوم برای سود بردن از هیجان رایج در مسابقات فوتبال است.

این آبجوسازی پرچم کشورهای شرکت‌کننده در جام جهانی فوتبال از جمله ایران را پس زمینه برچسب بیضی شکل روی بطری‌هایش قرار داد و مسابقه‌ای را برای دامن زدن به تب خرید شروع کرد که  از ۳۰ آوریل تا ۱۱ ژوئیه ادامه خواهد داشت.

چندی پیش حمید رسایی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، به فدراسیون بین‌المللی فوتبال اعتراض کرد که چرا پرچم ایران روی تبلیغات شیشه‌های مشروب دیده می‌شوند.

رسائی که مسئول پرونده فوتبال در کمیسیون اصل نود مجلس نیز هست، گفت: «تاکنون سابقه نداشته که فیفا در قالب اسپانسرها چنین اقدامی انجام دهد و اگر به تذکرات قبلی توجه می‌شد، بر اساس قوانین و مقررات می‌توانستیم جلوی این کار را بگیریم.»

او گفت که این کار هتک حرمت نسبت به «پرچم مقدس جمهوری اسلامی و نام الله» است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.