ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اختلاف نمایندگان مجلس در پی تقاضای استیضاح وزیر علوم

حجت‌الله درویش‌پور نماینده مجلس گفته «برخی از نمایندگان اصولگرا» به دلیل تجدید نظر در پرونده دانشجویان بورسیه دولت نهم و دهم، تقاضای استیضاح وزیر علوم را مطرح کردند.

حجت‌الله درویش‌پور، نماینده مجلس شورای اسلامی، گفته «برخی از نمایندگان اصولگرای مجلس» به دلیل اینکه وزارت علوم در حال بررسی و تجدید نظر در پرونده دانشجویان بورسیه دولت نهم و دهم است، تقاضای استیضاح وزیر علوم را مطرح کرده‌اند.

رضا فرجی دانا، وزیر علوم

شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، هفته گذشته، طرح استیضاح رضا فرجی دانا وزیر علوم را تسلیم هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی کرده‌اند.

حجت‌الله درویش‌پور، نماینده ایذه و باغ مالک در گفت‌وگو با وب‌سایت «تابناک» درباره دلایل درخواست استیضاح این وزیر دولت یازدهم گفته است: «دلایل زیادی برای استیضاح وزیر علوم وجود ندارد.»

به گفته عضو کمیسیون آموزش مجلس، «برخی از نمایندگان اصولگرای مجلس شورای اسلامی، طرح استیضاح وزیر علوم را امضا کرده‌اند و دلیل آن هم ازجمله انتصابات اخیر رؤسای دانشگاه تهران، شریف و چند دانشگاه دیگر و همچنین استفاده از مشاورین ازجمله توفیقی بوده است.»

وی با اشاره به تأثیر طرح اسلامی‌سازی دانشگاه در این زمینه، دلیل اصلی این استیضاح را بررسی پرونده بورسیه ۳۰۰ دانشجوی دکترا دانسته که در زمان دولت دهم صورت گرفته است: «همه این مواردی که اعلام می‌شود، نوعی بهانه و سرپوش برای اصل ماجراست.»

به عقیده درویش‌پور، «برخی از نمایندگان اصولگرای مجلس» به دلیل اینکه وزارت علوم در حال بررسی و تجدید نظر در پرونده دانشجویان بورسیه دولت نهم و دهم است، تقاضای استیضاح وزیر علوم را مطرح کرده‌اند: «این نمایندگان دوست ندارند که بورسیه‌شدگان از دانشگاه اخراج شوند. نمایندگان استیضاح‌کننده در واقع با این حربه می‌خواهند وزیر علوم را در فشار بگذارند تا پرونده این افراد بررسی نشود.»

این نماینده در پاسخ به اینکه وزارت علوم  هنوز کسی را به عنوان مقصر اعلام نکرده، گفته است: «اینان به دنبال منافع حزبی خود هستند و می‌خواهند با این کار هرگونه شده، نیروهای خود را وارد دانشگاه کنند.»

نصیری قیداری معاون حقوقی و پارلمانی وزارت علوم نیز روز ششم تیرماه به خبرگزاری ایسنا درباره درخواست اخیر شماری از نمایندگان مجلس گفت: «هنوز رسماً دلیل استیضاح روشن نیست؛ اما آنچه باعث شد تا نمایندگان در هشتم دیماه سال گذشته، وزیر را فرابخوانند و کارت زرد به او دهند، انتصابات در دانشگاه‌ها بوده و شاید آنچه این روزها داغ برخی از نمایندگان را تازه کرده، انتصابات وزیر علوم در دانشگاه‌های بزرگی چون تهران، امیرکبیر، تربیت مدرس و شریف باشد.»

در آخرین جلسه هفته گذشته مجلس شورای اسلامی، الیاس نادران یکی از نمایندگان مردم تهران، درخواست استیضاح رضا فرجی دانا وزیر علوم را با پنجاه امضا به هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تحویل داده است.

نادران گفته هنوز محمدحسن ابوترابی فرد، نایب رئیس اول مجلس دریافت این تقاضا را اعلام نکرده است.

وی تأکید کرده است که نمایندگان متقاضی استیضاح‌ وزیر علوم، آمادگی مذاکره با وی را دارند «تا سخنان وزیر را حتی در جلسات غیرعلنی بشنوند، اما به طور حتم از حق طبیعی خود کوتاه نمی‌آیند».

تاکنون دلایل درخواست استیضاح از سوی هیچکدام از نمایندگان متقاضی این طرح عنوان نشده است.

تشدید برخورد و طرح سوأل از وزرا در حالی افزایش پیدا کرده که گفته می‌شود انتصاب مدیران اصلاح‌طلب در برخی وزارتخانه‌ها باعث نگرانی اصولگرایان و نمایندگان وابسته به این جناح در مجلس شده است. نگرانی اصولگرایان به سرنوشت رقابت‌های سیاسی و از دست دادن رأی اکثریت در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان برمی‌گردد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hamid

    مصطفی افضلی‌فرد نماینده مردم اردبیل در مجلس و سخنگوی کمیسیون اصل 90 خانه ملت گفته بود «آقایان شاه‌ حسینی مشاور کمیسیون و شافعی دبیر به رقابت‌های جام جهانی اعزام شدند.» وی در توضیحات بیشتر در این زمینه خاطرنشان کرده بود «قرار است این دو نفر تمام مباحث مرتبط با فوتبال ایران در جام‌جهانی را رصد و گزارشات آن را به کمیسیون اصل 90 مجلس ارائه کنند؛ منتظر بازگشت آنها از رقابت‌های جام‌جهانی هستیم تا پس از ارائه گزارش مباحث مطرح مورد بررسی قرار گیرد.»!!

  • Ali

    تاراج کشور با هر شیوه ممکن

  • Faryad

    بورسیه غیرقانونی 3 هزار نفر در دولت احمدی نژاد / پرونده 235 نفر بدون درج معدل از میان این افراد معدل کارشناسی 228 نفر کمتر از 14 بوده که این رقم براساس آیین نامه ها می بایست بالای 14 باشد. معاون وزیر علوم و رییس سازمان امور دانشجویان ضمن تشریح تخلفات صورت گرفته در اعزام دانشجویان به بورس خارج و داخل کشور در دولت گذشته (سال های 88 تا 92 ) اعلام کرد که در این دوره 3002 نفر از دانشجویان بدون آزمون به بورس داخل و خارج اعزام شدند. به گزارش عصرایران به نقل از ایرنا مجتبی صدیقی صبح امروز (یکشنبه) در نشست خبری با خبرنگاران اظهارداشت: دولت برای هر یک از دانشجویان بورسیه خارج بین 600 میلیون تا یک میلیارد تومان هزینه می کند!!

  • farid

    آقاتهرانی: با گرین کارت مردم را به بهشت می بریم مرتضی آقا تهرانی نماینده تهران و یکی از اعضای شاخص جبهه پایداری در یکی از گفت و گو های خود در پاسخ به سوال خبرنگار "رادیو گفت و گو" درباره اینکه آیا به کانادا رفته است، گفت: «خیلی کم می روم چون لب مرز خیلی اذیتم می کنند با وجود این که ما همدیگر را خوب می شناختیم و علیرغم این که گرین کارت هم داشتم.» بهشت رفتن مردم به ما ربط دارد نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر بهشت رفتن مردم به ما ربطی ندارد پس برای چه انقلاب کردیم، وی با اعلام اینکه امروز باید حد و حدود مرزبانی فرهنگی را بدانیم، افزود: فردی که می گوید "بهشت رفتن مردم به من ربطی ندارد و کسانی که خود را دلواپس می دانند در حقیقت بیکار هستند"؛ باید بداند که ما موظف هستیم، دیگران را به بهشت هدایت کنیم زیرا در غیر این صورت پس ما انقلاب کردیم تا چه کنیم؟ !!!

  • hasani

    یک منبع آگاه نیز در مصاحبه با «الف» تقریبا با تکرار صحبت های نماینده بنیاد، درباره ماوقع چنین می گوید: در سال ۱۳۷۵ با سفر خامنه ای  به مازندران قرار شد که در چند شهر استان از جمله تنکابن و رامسر خانه جوان تشکیل شود و مسئولین استان پیگیر محقق ساختن این موضوع شدند. در شهر بابلسر نیز نجف نژاد و هئیت مدیره ایجاد شده برای موسسه فرهنگی خانه جوان بابلسر که متشکل از سلیمانی(شهردار وقت بابلسر)، رجب نژاد(معاون فرماندار وقت)، طبری(رئیس بانک صارات)، ناصر فرجی(یکی از معتمدین شهر و دوست نجف نژاد) با درخواست از بنیاد مستضعفان، زمینی با موقعیت مناسب در پارکینگ هفتم خریداری می کنند اما بعد از مدتی بخاطر عملکرد نماینده، هئیت مدیره از پیگیری این موضوع کناره گیری می کنند. بعد از این اتفاق نجف نژاد نماینده مجلس  با قطعه قطعه کردن زمین آن را به فروش می رساند !! که بخش عمده ای از آن زمین را به بانک ثامن می فروشد که در حال حاضر برجی ۲۳ طبقه در آن ساخته شده است. حال باید دید نجف نژاد که چند وقت پیش در نامه ای به علی لاریجانی مدعی شده بود که چنانچه ثابت شود که بنده یک سانتی متر از زمین های بنیاد مستضعفان را خودم یا اقوام و دودمانم در سراسر کشور گرفته باشیم، ضمن سلب مالکیت حاضر به تحمل هرگونه مجازات می باشم, چه پاسخی در این زمینه دارد!!