ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ارزیابی عملکرد تیم ملی فوتبال ایران

گفت‌وگوی ایرج ادیب‌زاده با احمد طوسی، مربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران

در پایان بازی با بوسنی و حذف تیم ملی فوتبال ایران، کارلوس کی روش با بیان این که نتوانسته برسر مسایل مالی با مسولان فوتبال ایرا ن به توافق برسد اعلام کرد که تیم ایران را ترک می کند. وی گفت بازیکنان من  با توجه به همه  محدودیت‌ها  خوب بازی کردند و از این نظر بسیار به آن ها افتخار می‌کنم.

احمد طوسی

تیم ملی فوتبال ایران بامداد شنبه ۷ تیر، وارد تهران شد و مورد استقبال  هواداران و مقام های دولتی قرار گرفت. کارلوس کی روش نیز همراه بازیکنان به تهران رفت، اما اشکان دژاگه، بیت آشور و دانیل داوری  به تهران نرفتند.

گفت‌وگو با احمد طوسی

در ارزیابی عملکرد تیم ملی ایران  در این جام جهانی نظر آقای احمد طوسی استاد دانشگاه در آمریکا و مربی پیشین تیم ایران را پرسیده ایم.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مومن

    من نمی دانم چطور آقای احمد طوسی واقعییت های تلخ فوتبال ایران را نمی بیند و اینگونه آسمان ریسمان به هم میبافند. در طول بازیهای جام جهانی به این واقعیت رسیدم که مفسرین ورزشی تلویزیونهای انگلیس و آمریکا و حتی استرالیا شناخت و اطلاعاتشان از فوتبال ایران، به مراتب بیشتر از این حضرات به اصطلاح متخصص ایرانی میباشد برای مثال MARTIN TYLER (مارتین تیلر ) از انگلیس و Craig Foster و ( گریگ فاستر ) از استرالیا چنان اطلا عات جامع و دقیقی از فوتبال ایران و بازیکنان ایرانی ارائه میدادند که برایم بسیار جالب و آموزنده بود.

  • شهرام

    خانه از پای بست ویران است، خواجه در بند نقش ایوان است. یک حرف حسابی و ارزشمند در کل صحبتهای آقای احمد طوسی وجود ندارد. برای مثال، کارنامه آقای حبیبی یکی از ضعیف ترین دوره های فوتبال ایران را نشان میدهد. اصولاّ ما نمی توانیم مربی خوبی دلشته باشیم، مربی خوب ثمره علم، تخصص، تجربه، فوتبال سالم و فدراسیون سالم است که متاسفانه ما هیچکدام را نداریم. فوتبال ایران مثل تمام ارکان و ارگانها و نهاد های دیگر مریض و بیمار است، آفت زده است و آفت آن سیاستهای غلط، رانت خواری و مسئولان بیسواد هستند. کی روش یک معجزه برای فوتبال ایران بود. و تنها او بود که توانست یک تیم ضعیف و با حداقل امکانات را به جام جهانی برساند. چین در حال توسعه و پیشرفت فوتبال کشور خویش است و با صرف ملیونها دلار در این زمینه, بزودی نتیجه و ثمره خود را از این سرمایه گذاری خواهد گرفت. فدراسیون فوتبال ایران حتی قادر نیست بدهکاری خود را به یک مربی با چنین سوابقی درخشان بپردازد. میان ماه من تا ماه گردون – تفاوت از زمین تا آسمان است

  • hamid

    افرادی که بیرحمانه به بازیکنان و مربی حمله میکنند اشتباه میکنند. فدراسیون در هشت سال گذشته کدام برنامه ای برای ایجاد تیم امید و المپیک کرد؟ چند بازی دوستانه برای تیم المپیک و جوانان برگزار کرد. تیم استقلال و پرسپولیس چند بازیکن جدید عرضه کردند؟ چرا بهترین بازیکنان ما از تیم هشت سال پیش باشند؟! اگر کی روش نبود تیم ملی ارزوی رسیدن به جام جهانی را باید میکرد نه اعتبار بزرگ بازی عالی با ارژانتین . چه کاشته ایم که انتظار بردن جام را داریم ؟

  • nasim

    یادمان نرود ۴۰ سال است ارزوی رفتن به المپیک بر دلمان مانده؟! چون نتوانستند تیم پایه بسازند. انتظار کسب جام جهانی داریم ؟

  • ایرانی

    بسیار بی سر و ته حرف زدند و بسیار بی منطق و بی اساس ، مشتی کلیشه و حرفهای تکراری آقای مربی محترم ! فوتبال فقط عرق ملی نیست و تخصص هم هست ..دیدیم همین آقای کی روش ه به زعم شما از حبیبی یا دیگران کمتر دل میسوزونه مجهز به ابزار و دانشی بود که تونست دفاعی رو شکل بده و تیم بدون مهره ای رو بسازه که بعد از مدتها حسرت دیدن اینکه بازیکنای ما میدونن چی کار قراره بکنن ر از ذلمون برداشت.من بهیچ وجه مدافع دفاعی بازی کردن تیم ایران نیستم ولی از حق نباید گذشتکه سیستم دفاع ایران رو که سالها به حمد و قل هوالله بند بود سروسامانی داد که هیچ مربی ایرانی نخواسته یا نتونسته بود بکنه ..حالا که تیم صعود نکرده شما فرصت پیدا کردید که مربی خارجی رو بکوبید

  • امیرشکاری

    یک مصاحبه و چند غلط : برای شروع * آقای طوسی در حال وُ هوای فوتبالی سالهای هفتاد ِ قرن بیستم میلادی به سر می برد ، هرچند در حرف وازنظر تئوری نه بصورت پراتیک ومطابق واقع، منکر این امر شده است. میانگین سن وُ سال تیم ایران به هیچ وجه بالاترین تیم این دوره جام جهانی نیست بلکه در بین تیم های شرکت کننده درمیانه است ! قابل توجه شما هم آقای ادیب زاده ... تیم ملی اُمید ایران زیر۱۷سال با مربیگری آقای علیِ دوستی کارنامهءبسیار موفقی ازنظر راهیابی به جام جهانی نوجوانان و رتبه های بالا ی بین المللی داشته است وتیم ملی جوانان زیر ۲۳ سال نیز کارنامه اش بد نبود ! آقای حبیبی از نظر مربیگری تیم ملی متاسفانه اصلاْ موفقیتی نداشته است ، بطوراعم مربیان ایرانی موفق نیستند.آقای دایی را نمی بینید، مربی پرسپولیس و... ایران در برابر تیم گردن کلفت نیجریه خوب ظاهر شد ، فقط بخاطر عدم تجربه میادین بین المللی وبلطبع اولین بازی در جام جهانی با ترس بازی می کرد. باز ی کردن فوتبالیست های ایرانی در اروپا ولیگ های معتبر جهانی تاثیری مستقیمی در پیشرفت فوتبال ایران دارد، نمونهء سر راست اش تیم بوسنی ست. در انتها* اگر می خواهیم در جام های آسیایی و علی الخصوص جام جهانی ودر برابر تیم های قدرت مند جهانی نتیجه مثبتی بدست آوریم وجود کارلوس کی روش و ایده های دفاعی او الزامی ست .