ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مراسم معارفه سرپرست جدید دانشگاه امیرکبیر متشنج شد

سالن فارابی دانشگاه امیرکبیر در روز شنبه هفتم تیر، صحنه مناقشه، شعار و تنش بود. مراسم معرفی احمد معتمدی با ورود خشونت‌آمیز گروهی به سالن به هم خورد.

سالن فارابی دانشگاه امیرکبیر در روز شنبه هفتم تیر، صحنه مناقشه، شعار و تنش بود. مراسم معرفی احمد معتمدی با ورود خشونت‌آمیز گروهی به سالن به هم خورد.

برنامه معارفه احمد معتمدی به‌عنوان سرپرست جدید دانشگاه امیرکبیر با شکسته شدن در شیشه‌ای سالن محل مراسم و زخمی شدن یکی از اساتید همراه شد.

این مراسم ساعت ۱۰ صبح شروع شده بود و درگیری پس از سخنرانی معتمدی، معاون وزیر علوم و مسئول نهاد نمایندگی آیت‌الله خامنه‌ای، آغاز شد.

خبرگزاری «مهر» به نقل از شهود می‌نویسد که ظرفیت آمفی‌تئاتر فارابی تکمیل شده بود، ولی گروهی از دانشجویان پس از گذشتن از سد انتظامات و شکستن در شیشه‌ای سالن، وارد آن شدند.

خبرگزاری «فارس» از شکسته شدن شیشه پنجره‌های سالن نیز خبر داده است.

خبرگزاری «مهر» از قول مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر نوشته که تغییر ریاست بهانه‌ای برای گروهی «دانشجونما» بوده که از هر فضایی برای به هم زدن نظم استفاده می‌کنند.

احمد معتمدی

احمد معتمدی، وزیر ارتباطات دولت دوم خاتمی در فاصله سال‌های ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۴ بوده و از روز دوم تیرماه با حکم رضا فرجی‌دانا، سرپرست دانشگاه امیرکبیر شده است.

او که خود در همین دانشگاه تحصیل کرده، مشاور وزیر ارتباطات دولت روحانی در امور علمی و پژوهشی است. معتمدی جانشین علیرضا رهامی شده که امیرکبیر را پس از هشت سال ریاست ترک کرد.

معتمدی در نطق معارفه خود بر لزوم شادابی و نشاط در دانشگاه‌ها و توجه به دلایل مهاجرت و خروج نخبگان تأکید کرد ولی دانشجویان معترض به سرپرستی او، نوشته‌هایی را سر دست گرفته بودند که در میان‌شان شعار «دانشگاه جولانگاه جریان سیاسی نیست» بیشتر به چشم می‌خورد.

معتمدی از اعضای کمیته صیانت از آرای میرحسین موسوی در انتخابات سال ۱۳۸۸ بوده و محتمل است که تنش روز شنبه واکنشی به این پیشینه و حضور در کابینه خاتمی بوده باشد. او در سال ۱۳۸۹ نیز از سوی فردی ناشناس مورد حمله قرار گرفت و با چاقو زخمی شد.

مراسم معارفه احمد معتمدی در حالی به تشنج کشیده شده که رضا فرجی دانا، وزیر علوم به جای معرفی روسای دانشگاه‌ها، آنها را به عنوان سرپرست معرفی می‌کند. او هم‌چنین به دلیل انتخاب کسانی که مطلوب اصولگرایان نیستند، در معرض استیضاح از سوی مجلس قرار دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Faryad

    قوم حزب ا له  حتی تحمل یک مدیر دانشگاه اصلاح طلب را ندارد؟! قابل توجه کسانیکه به امید اصلاحاتند؟ چند قرن باید صبر کرد؟!