ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مهاجران آفریقایی به رفتار دولت اسرائیل اعتراض کردند

نزدیک هزار مهاجر آفریقایی در اعتراض به سیاست اسرائیل در برابر پناهجویان خارجی، از بازداشتگاه محل نگه‌داری‌شان راهپیمایی کردند و در نزدیکی مرز جنوبی با مصر اردو زدند.

نزدیک به هزار مهاجر آفریقایی در اعتراض به سیاست اسرائیل در برابر پناهجویان خارجی، از بازداشتگاه محل نگه‌داری‌شان راهپیمایی کردند و در نزدیکی مرز جنوبی با مصر اردو زدند.

مارش و تظاهرات مهاجران آفریقایی در اسرائیل

به گزارش شبکه «الجزیره»، در بیانیه‌ای که فعالان مدافع حقوق مهاجران منتشر کرده‌اند، آمده است: «این مهاجران که عمدتاً اریترایی و سودانی بودند، از آنجا که اسرائیل پروسه‌ای برای بررسی ادعای پناهندگی آن‌ها نداشته، اردوگاه «هلوت» را در روز جمعه ترک کردند.»

در این بیانیه، فعالان  یادشده همچنین نوشته‌اند: «ما تا زمانی که راه حلی برای احقاق حقوق‌مان پیدا شود، در نزدیکی مرز باقی خواهیم ماند.»

این تحصن یک روز پس از آن  به وقوع پیوست که سربازان اسرائیلی از عبور تظاهرکنندگان از مرز جلوگیری کردند.

معترضانی که در طول روز مجاز به رفت و آمد هستند، گفتند: راهپیمایی در اعتراض به بازداشت‌های «بی حد و اندازه و غیر انسانی»آنان در هلوت صورت گرفته است.

بازداشتگاه هلوت، محل نگه‌داری مهاجران آفریقایی در اسرائیل

یکی از تظاهرکنندگان گفت که مقامات آن «هلوت» را به عنوان "مرکز نگه‌داری باز" جلوه دادند، در حالی که «به واقع یک زندان»‌ است.

مهاجران از سازمان ملل متحد برای کمک به اسکان مجدد آنها در جایی دیگر درخواست کمک کردند.

بیش از ۵۰ هزار آفریقایی که اغلب اهل سودان و اریتره هستند، در هشت سال گذشته به‌طور پنهانی از مرز  مصر وارد خاک اسرائیل شده‌اند؛ مرزی که زمانی مسیرهایی برای عبور داشت. اکنون این مرز حصار کشی شده و به‌شدت تحت کنترل است.

سیاست اسرائیل در قبال مهاجران آفریقایی

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل گفته است که جریان مهاجرت به اسرائیل خصلت یهودی اسرائیل را تهدید می‌کند. او می‌خواهد که بیشتر این مهاجران بیرون رانده شوند. اما به‌جای بازگرداندن مستقیم مهاجران، اسرائیل تلاش داشته آن‌ها را تشویق کند که داوطلبانه، با مشوق‌های مالی و پرداخت پول، به خانه بازگردند یا آن‌که کشور‌های ثالث را ترغیب کند که آنان را بپذیرند.

تاکنون تقریبا عده کمی این پول را پذیرفته‌اند. با این حال مقام‌های رسمی اسرائیل اعلام کرده‌اند که دوهزار تن در سال ۲۰۱۳ این کشور را ترک کرده‌اند. این میزان در مقایسه با آمار ۴۰۰ نفر در سال ۲۰۱۲ بیشتر است.

دانیال سالامون، مشاور حقوقی وزارت کشور اسرائیل گفت که اردوگاه “هلوت” تأسیس شد تا مهاجران را از خیابان بیرون کشیده و از بازار کار خارج کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • علی کبیری

    از نظر رنگ پوست، در اسرائیل دودسته اسرائیلی یهودی هم وجود دارد. دستۀ اول که دراکثریت هستند، یهودیهای سفید پوست میباشند. دستۀ دوم یهودیهای سیاه پوست آفریقائی بخصوص از سرزمین اتیوپی میباشند. این یهودیان سیاه پوست درهرموردی از جانب یهودیان سفیدپوست مورد تبعیض قراردارند. درصورتی که برطبق مدارک مستند تاریخی، موطن اصلی قوم یهود از اتیوپی بوده ویهودیهای اصیل همان یهودیهای سیاه پوست هستند. عدۀ زیادی از آن قوم براثر خشکسالیهای پی درپی اقدام به ترک سرزمین خود کرده و بسوی شمال به امید یافتن سرزمین بهتری برای زندگی، کوچ کردند و بهمین خاطر با ساکنین سرزمینهای تازه برخوردهای خونین داشتند. ولی عدۀ کمی نیز دشواریهای زندگی را بجان خریده و در آنجا ماندند وحاضر به ترک سرزمینشان نشدند. توضیح آنکه هم اکنون نیز عدۀ کمی از آنها در اتیوپی مانده اند وتن به تبلیغات دولت اسرائیل نداده اند.