ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

افزايش ۱۵ درصدی قيمت لبنيات مجوز گرفت

رضا باکری، دبير انجمن صنفی صنايع لبنی در ایران از صدور مجوز برای افزايش ۱۵ درصدی قيمت لبنيات در این کشور خبر داد.

رضا باکری، دبير انجمن صنفی صنايع لبنی در ایران از صدور مجوز برای افزايش ۱۵ درصدی قيمت لبنيات در این کشور خبر داد.

رضا باکری به خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، گفت: «با توجه به افزايش قيمت شير خام، کارخانه‌های لبنی مجاز هستند قيمت فرآورده‌های لبنی را در سال جاری تا سقف ۱۵ درصد افزايش دهند.»

وی افزود: «کارخانه‌ها پيش از اين ۱۱۱۰ تومان را به ازای خريد هر کيلو شير خام به دامداران می‌پرداختند که در پی افزايش قيمت خريد شير خام، می‌توانند افزايش ۱۵ درصدی قيمت را در محصولات خود اعمال کنند.»

به‌گفته وی دامداران قيمت ۱۴۴۰ تومان را به ازای فروش هر کيلوگرم شير خام دريافت می‌کنند اما عملا ۱۲۵۰ تومان به کارخانجات می‌فروشند و مابقی که ۱۹۰ تومان است يارانه دولت محسوب می‌شود.

باکری افزود: «اگر قرار بود شير خام با قيمت ۱۴۴۰ تومان به کارخانه‌ها فروخته شود بايد قيمت لبنيات هم ۲۰ درصد افزايش می‌يافت اما چون در حال حاضر ۱۲۵۰ تومان فروخته می‌شود اين اثربخشی تنها ۱۵ درصد است.»

حدود دو هفته قبل با درخواست صنایع لبنی برای قیمت‌گذاری جدید انواع لبنیات و افزایش قیمت این نوع از کالاهای موجود در بازار مخالفت شده و مجتبی فراهانی، معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، تاکید کرده بود که هرگونه افزایش قیمت لبنیات غیرقانونی محسوب می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.