ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رأی دادگاه حقوق بشر اروپا درباره ممنوعیت برقع

رأی دادگاه حقوق بشر اروپا درباره ممنوعیت برقع صادر شد. احتمال دارد که ممنوعیت برقع به عنوان نوعی از حجاب اسلامی در همه کشورهای اروپایی اجرا شود.

یک زن مسلمان به دادگاه حقوق بشر اروپا شکایت کرده بود که ممنوعیت برقع در فرانسه برای زنان مسلمان تبعیض‌آمیز است. اکنون دادگاه حقوق بشر رأی به قانونی بودن ممنوعیت برقع در فرانسه داده است و به این ترتیب احتمال دارد که ممنوعیت برقع به عنوان نوعی از حجاب اسلامی در همه کشورهای اروپایی اجرا شود.

دادگاه حقوق بشر اروپا در استراسبورگ حکم داد که ممنوعیت برقع در فرانسه ناقض حقوق بشر نیست. بنا بر این رأی، دولت‌ها حق دارند تدابیری بیندیشند که هم‌زیستی انسان‌ها در جامعه به خطر نیفتد. یکی از این تدابیر ممنوعیت برقع است.

بنا به رأی دادگاه حقوق بشر اروپا قانون ممنوعیت برقع در فرانسه تبعیض‌آمیز نیست و همچنین حریم زندگی خصوصی افراد را هم نقض نمی‌کند. به این ترتیب اکنون ممکن است این قانون در سایر کشورهای اروپایی هم اجرا شود.

رأی دادگاه حقوق بشر اروپا درباره ممنوعیت برقع: قطعی و لازم‌الاجرا

قانون ممنوعیت برقع در سال ۲۰۱۱ در فرانسه تصویب شد. بر اساس این قانون زنان مسلمان اگر از برقع یا نقاب به عنوان حجاب در اماکن و مجامع عمومی استفاده کنند، می‌بایست ۱۵۰ یورو به عنوان جریمه نقدی بپردازند.

پس از تصویب این قانون، در روزهای نخست ۳۰۰ زن به دلیل پوشیدن برقع جریمه شدند.

یک هفته پس از تصویب قانون ممنوعیت برقع در فرانسه، عبدالموتی البیومی عضو شورای‌عالی روحانیت دانشگاه الازهر قاهره، با صدور یک فتوا، از تصویب این قانون پشتیبانی کرد.

شورای‌عالی روحانیون الازهر، بالا‌ترین مرجع مذهبی در میان اهل سنت است که اکثریت مسلمانان جهان را تشکیل می‌دهند. این شورا با برقع به عنوان نوعی از حجاب مخالف است.

قانون ممنوعیت برقع در سال ۲۰۱۲ در زمان ریاست جمهوری نیکلای سارکوزی ابتدا به عنوان یک لایحه مطرح شد و سپس در ۱۱ آوریل ۲۰۱۱ پس از تصویب در مجمع ملی و سنای فرانسه لازم‌الاجرا شد. در این قانون بدون آنکه به «حجاب اسلامی» اشاره شده باشد آمده است که زنان مسلمان اجازه ندارند از پوششی که چهره‌شان را هم می‌پوشاند در مجامع عمومی استفاده کنند.

رأی دادگاه حقوق بشر اروپا درباره ممنوعیت برقع در فرانسه، در سراسر اروپا تأثیرگذار خواهد بود. در بلژیک هم قانون ممنوعیت برقع از سال ۲۰۱۱ به این‌سو اجرا می‌شود. در بلژیک زنان برقع‌پوش به ۱۵ تا ۲۵ یویرو جریمه نقدی یا تحمل هفت روز حبس محکوم می‌شوند.

رأی دادگاه حقوق بشر اروپا قطعی و لازم‌الاجراست.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • فرهاد

    حکم منطقی به نظر میاد. ما توی جزیره ای که قبلا زندگی میکردیم اعتقاد داشتیم بچه ها باید کون برهنه بروند مدرسه. اگر به اون ها اجازه بدهند, به ما هم باید این آزادی رو بدهند. من که به شخصه جرات رد شدن از کنار این موجودات تاریک رو ندارم.