ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جلسه پارلمان جديد عراق با تنش بی‌نتیجه ماند

پارلمان جديد عراق جلسه رسمی خود را برای تعيين رئيس مجلس، رئيس جمهور و نخست‌وزير روز سه‌شنبه (یکم ژوئیه / ۱۰ تیرماه) برگزار کرد، اما این جلسه به تشنج کشیده شد و به نتیجه‌ای نرسید.

پارلمان جديد عراق جلسه رسمی خود را برای تعيين رئيس مجلس، رئيس جمهور و نخست‌وزير روز سه‌شنبه (یکم ژوئیه /۱۰  تیرماه) برگزار کرد، اما این جلسه به تشنج کشیده شد و به نتیجه‌ای نرسید.

اختلاف بر سر تعیین جانشین نوری مالکی نخستین نشست پارلمان جدید عراق را به تنش کشید.

در جلسه رسمی پارلمان جدید عراق ۲۵۵ نماينده از ۳۲۸ عضو جديد پارلمان شرکت داشتند که پس از سوگند نمایندگان، جلسه به تنش کشیده شد.

در جلسه پارلمان، نوری مالکی، نخست‌وزیر و ائتلاف وی، اسامه نجیفی، رئیس سابق پارلمان و ائتلافش و اعضای «ائتلاف کردستان» حضور داشتند، اما اياد علاوی رئيس «ائتلاف الوطنيه» از همان ابتدا حضور نداشت و اين نشست را تحريم کرده بود.

تنش ایجادشده در پارلمان عراق بر سر عدم معرفی جانشین نوری مالکی از سوی نمایندگان شیعه ایجاد شد.

در روزهای اخیر چه سازمان ملل و آمریکا و چه ایران و روحانیان شیعه عراق خواهان تشکیل دولت فراگیر در عراق شده بودند تا بتوان با پیشروی‌های گروه «حکومت اسلامی عراق و شام» (داعش) مقابله کرد، اما نمایندگان شیعه در نخستین جلسه پارلمان جدید جانشین مالکی را معرفی نکردند.

این اقدام موجب شد تا کرد‌ها و سنی‌ها پس از وقت استراحت به پارلمان بازنگردند و تنها نزدیک به یک سوم نمایندگان حاضر باشند.

به اين ترتيب مهدی حافظ، رئيس نشست امروز پارلمان، برگزاری جلسه را به هفته بعد موکول کرد.

نوری مالکی در روزهای گذشته طرح ایجاد دولت وفاق ملی را رد کرده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.