ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

درگیری فلسطینی‌ها و پلیس اسرائیل در شرق اورشلیم

پس از قتل سه نوجوان اسرائیلی، یک نوجوان فلسطینی نیز ربوده و کشته شد.در پی آن محله شعفاط اورشلیم (بیت‌المقدس) به خشونت کشیده شد و چندین فلسطینی در درگیری با پلیس اسرائیل زخمی شدند.

در پی ربودن و کشته شدن یک نوجوان فلسطینی، روز چهارشنبه (دوم ژوئیه / ۱۱ تیر) محله شعفاط اورشلیم (بیت‌المقدس) واقع در بخش اشغالی به خشونت کشیده شد.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، صبح چهارشنبه پس از اعلام مرگ محمد ابوخدیر، نوجوان ۱۶ ساله فلسطینی، نزدیک به ۲۰۰ تن از فلسطینی‌ها با نیروهای پلیس اسرائیل درگیر شدند.

محمد ابوخدیر ساکن محله شعفاط اورشلیم بود و در یک حمله تلافی‌جویانه آشکار پس از قتل سه جوان اسرائیلی در کرانه باختری رود اردن کشته شد.

سه جوان اسرائیلی ۱۲ ژوئن مفقود شدند و روز دوشنبه ۳۰ ژوئن جنازه‌های آن‌ها در زیر تلی از سنگ و خاک در حوالی الخلیل پیدا شد. قتل این سه نفر  به فاصله کوتاهی پس از ربایش آن‌ها صورت گرفته بود.

ساکنان محله شعفاط در اطراف خانه ابوخدیر گرد آمده بودند اما این گردهمایی بلافاصله مورد حمله نیروهای مرزی اسرائیل قرار گرفت و به‌گفته شاهدان عینی صحنه‌هایی مشابه جنبش انتفاضه شکل گرفت.

جنبش انتفاضه در پائیز ۱۹۸۷ (آذر ۱۳۶۶) آغاز شد و به دلیل استفاده مردم از سنگ در مقابل نیروهای اسرائیلی «انقلاب سنگ» نام گرفت.

در درگیری‌های امروز،  مأموران اسرائیلی به سوی تظاهرکنندگانی که چهره‌های خود را پوشانده بودند گلوله‌های پلاستیکی و نارنجک‌های کر کننده شلیک کردند و تظاهرکنندگان نیز با پرتاب سنگ و کوکتل مولوتوف و آتش زدن لاستیک‌ خودروها به مقابله با پلیس پرداختند.

تلویزیون فلسطین درگیری‌ها را به‌شکل زنده پخش می‌کرد.

خبرگزاری فرانسه از زخمی شدن ۳۰ فلسطینی، از جمله دو خبرنگار تلویزیون فلسطین بر اثر شلیک گلوله‌های پلاستیکی خبر داده است.

سخنگوی پلیس اسرائیل گفته است تنها سه نفر به‌شکل سطحی زخمی شده‌اند.

محله شعفاط که در نزدیکی یک اردوگاه پناهندگی به همین نام قرار دارد توسط مأموران امنیتی اسرائیل مسدود شد.

پیدا شدن جسد نفتالی فرنکل ۱۶ ساله، گیلعاد شاعر ۱۶ ساله و ایال یفراح ۱۹ ساله، سه جوان اسرائیلی واکنش بسیار تند سیاستمداران این کشور را به دنبال داشت. آنها انگشت اتهام را به سوی سازمان حماس نشانه رفته‌اند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، حماس را به انتقام و تلافی تهدید کرد و قاتلان سه جوان را «حیواناتی در لباس انسان» خواند.

ارتش اسرائیل در واکنش به ناپدید شدن این سه جوان، یورش وسیعی به مناطق فلسطینی برد و در تجسس خانه به خانه ۴۲۰ نفر را دستگیر کرد که بیشترشان اعضای حماس هستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hamid

    اگر بیت‌المقدس را گفتید اورشلیم الخلیل را هم باید بگویید که اسم اصلیش هبرون است. برای کسی که در اسراییل بوده‌ فهمیدن این کاری ندارد. مثل این که شما نمی‌دانید اینها یکی هستند.

  • ج

    هنوز کشور مستقلی با مرزهای بدون اختلاف به اسم فلسطین وجود ندارد که نوشته‌اید "تلویزیون فلسطین". ناشی از کم‌سوادی سیاسی بوده؟ طبق معاهدات بین‌المللی هنوز به این مناطق سرزمینای فلسطینی، باریکه غزه و کرانه غربی یا وست بنک - که دولت خودگردان فلسطینی هم حکومت آن است- اطلاق می‌شود.

  • Samad

    بچه کشی در نژاد سامی ( اعراب و یهودی ها) قدمت زیادی دارد. برای مثال بر اساس تورات و قرآن جد آنها ، خضر، در جایی کودکی را سر برید چون فکر می کرد می داند که در آینده انسانی جنایتکار می شود و باید کاری کرد. امروز هم که طرفین دست بکار پیشگیری از جرایم آینده شده اند. باز هم هزار رحمت به فیلم ماینوریتی ریپورت