ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۴۶ شکارچی «متخلف» در ايلام بازداشت شدند

فرمانده يگان حفاظت محيط زيست ايلام گفت: «۴۶ شکارچی متخلف از ابتدای امسال تاکنون در اين استان دستگير شده‌اند.»

عبدالصاحب بازيار، فرمانده يگان حفاظت محيط زيست ايلام گفت: «۴۶ شکارچی متخلف از ابتدای امسال تاکنون در اين استان دستگير شده‌اند.»

بازيار در گفت‌وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، ايرنا، افزود: «بيشترين تخلف‌های شکار و زنده‌گيری در اين سه ماه مربوط به شهرستان‌های مهران و ايلام» بوده است.

وی گفت: «۲۰مورد صيد غيرمجاز نيز در سه ماه ابتدايی سال ثبت شده که بيشتر در شهرستان‌های چرداول و دره‌شهر بوده است.»

۳۷  گونه پستاندار، ۱۸۳ گونه پرنده، ۵۹ گونه دوزيست و ۳۴ گونه ماهی تاکنون در عرصه‌های طبيعی استان ايلام شناسايی شده است.

آمارهای موجود از تعداد جانوران، ميزان شکار و همچنين اسلحه‌های موجود نشان می‌دهد که شکار بی‌رويه يکی از مشکلات مهم محيط زيست ايران طی چندين دهه اخير است که به‌شدت بر تعداد حيوانات وحشی اثر گذاشته و جمعيت برخی گونه‌‌ها را کاهش داده يا به انقراض کشانده است.

بر اساس آمار سازمان محيط زيست ايران در سال ۲۰۰۹، از ميان ۱۹۴گونه شمارش شده پستانداران در ايران، ۱۷گونه در معرض تهديد شدید قرار دارند. در مورد پرندگان نيز حدود ۲۰گونه در معرض خطر انقراض قرار دارند.

سازمان محيط زيست ايران عامل اصلی انقراض اين حیوانات را تخريب و تکه‌تکه شدن زيستگاه‌های آن‌ها، شکار و صيد بی‌رويه و خشکسالی‌های متوالی در کشور می‌داند. همچنين اين سازمان تأکيد دارد عدم وجود ابزار و امکانات کافی حتی برای حفاظت از نمونه‌های بسيار برجسته و کمياب مانند يوزپلنگ يا گور ايرانی آينده اين جانوران در معرض انقراض را با ابهام روبه‌رو کرده است.

آمارهای تقريبی جديد از علفخواران اصلی کشور نشان می‌دهد که تنها ۱۱۱هزار رأس از آن‌ها در ايران باقی مانده است که اين شامل مجموع کل‌ها، بزهای وحشی، قوچ‌ها، ميش‌ها، آهوها و گوزن‌ها می‌شود. اين در حالی است که مقايسه اين وضعيت با وضعيتی که حدود ۵۰سال پيش در ايران وجود داشته نشان می‌دهد جمعيت اين جانوران در بعضی مناطق به تنهايی بيش از رقم فعلی در کل ايران بوده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.