ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پرهیز گردشگران از سفر به پکن

تنگی‌نفس پایتخت چین به دلیل آلودگی هوا، گردشگران خارجی را فراری داده است. شاهد این مدعا، کاهش ده درصدی سفر توریستی به پکن در سال ۲۰۱۳ عنوان می‌شود.

تنگی‌نفس پایتخت چین به دلیل آلودگی هوا، گردشگران خارجی را فراری داده است. شاهد این مدعا، کاهش ده درصدی سفر توریستی به پکن در سال ۲۰۱۳ عنوان می‌شود.

خبرگزاری رسمی چین، شین‌هوآ، روز دوشنبه ۳۰ ژوئن ۲۰۱۴ گزارش داد که میزان سفر توریست‌های خارجی به پکن در سال گذشته به شدت کاهش یافته و در مقایسه با سال قبل از آن با کاهشی ۱۰ درصدی به چهار و نیم میلیون نفر رسیده است.

مسئولان اداره شهر، آلودگی هوا را عامل اصلی این کاهش می‌دانند. اتحادیه گردشگری عوامل دیگری چون کاهش رشد اقتصاد جهانی، رقابت کلان‌ شهرهای دیگر و افزایش نرخ برابری یوان را در نزول تعداد گردشگران دخیل دانسته است.

چین در سال ۲۰۱۱ سومین کشور پربازدیدکننده جهان با ۵۵ میلیون و ۹۸۰ هزار توریست در سال ۲۰۱۰ معرفی شد و جای اسپانیا را گرفت.

آمار روشنی از میزان بیماری‌ یا مرگ ناشی از هوای آلوده در پکن وجود ندارد، اما این شهر به دلیل فعالیت‌های صنعتی، حلقه محاصره کارخانه‌ها و وجود نیروگاه‌هایی با سوخت زغال سنگ در اطراف آن در صدر آلوده‌ترین شهرهای دنیا قرار دارد.  آلودگی هوا به ویژه در زمستان‌ها افزایش می‌یابد.

نمودارهای آلودگی هوا در پکن نشان می‌دهند که میزان ذرات معلق در هوای این شهر، شانزده برابر حد نصاب سازمان بهداشت جهانی است.

شرکت ژاپنی پاناسونیک در ماه مارس ۲۰۱۴ در اقدامی جنجال برانگیز اعلام کرده بود که به کارکنان شعب خود در پکن، حق آلودگی هوا می‌پردازد.

دولت چین در ماه مه ۲۰۱۴ برای کاهش آلودگی هوا، ۵ میلیون خودروی فرسوده و دودزا را از دور خارج کرد. از این تعداد، دست کم یک میلیون خودرو در پکن تردد می‌کردند.

پایتخت جمهوری خلق چین در حالی با کاهش ده درصدی توریست خارجی روبه رو شده که برای دستیابی به رکورد سالانه ۱۰۰ میلیون گردشگر تا سال ۲۰۲۰ و کسب نخستین مقام  جهان در صنعت توریسم دورخیز کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.