ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کشته‌شدن یک خلبان ايرانی در عمليات نظامی در عراق

منابع خبری در ايران، روز جمعه ۱۳ تيرماه، از تشييع جنازه خلبانی به نام شجاعت علمداری مورجانی در شهر سامرای عراق خبر داده اند.

منابع خبری در ايران، روز جمعه ۱۳ تيرماه سال جاری، از تشييع جنازه فردی به نام شجاعت علمداری مورجانی پس از نماز جمعه در شيراز خبر دادند. این رسانه ها از فرد یاد شده به عنوان «شهيد مدافع حرم در عراق» یاد کرده اند.

سرهنگ شجاعت علمداری مورجانی را خلبان ايرانی مشغول در عراق معرفی کرده‌اند

به گزارش خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ايران، ايرنا، علمداری در حال «دفاع از حرم مقدس شيعيان» در سامرا کشته شده است.

خبرگزاری «الجزيره» در گزارش خود از اين حادثه، شجاعت علمداری مورجانی را خلبان ايرانی فعال در عراق معرفی کرده است. با اين حال، در اين گزارش تأکيد شده که هيچ خبری از انهدام هواپيما در سامرای عراق مخابره نشده و احتمالاً علمداری حين فعالیت روی زمين جان باخته است.

سامرا محل حرم دو تن از امامان شیعیان و از شهرهای مقدس اين گروه از مسلمانان است. بمبگذاری القاعده در حرم این دو امام شیعیان در سال ۲۰۰۶ به نخستين سلسله جنگ‌های خشونت‌بار فرقه‌ای در عراق بين سنی و شيعه دامن زد. اکنون گروه «دولت اسلامی عراق و شام» (داعش) که نام خود را به «دولت اسلامی» تغيير داده، بار ديگر وعده تخريب اين حرم را داده است.

خبر کشته‌شدن يک خلبان سپاه و از گروه موسوم به «مدافعان حرم» در حالی منتشر می‎شود که مقام‌های مختلف رسمی در ايران نسبت به کمک‌های لازم به دولت عراق ابراز علاقه کرده‌اند، اما در عين حال تأکيد داشته اند که کمک‌های ايران به شکل کمک‌های تسليحاتی و اطلاعاتی خواهد بود و نه پياده‌کردن سربازهای عملياتی در اين کشور.

حمایت نظامی ایران از دولت عراق

همزمان هفته گذشته خبرگزاری‌ها با استناد به سخنان تحليل‌گران «موسسه بين‌المللی مطالعات استراتژيک» از تحويل جت‌های سوخو سو-۲۵ ايران به عراق پرده برداشتند. به گزارش خبرگزاری بين‌المللی «بی‌بی‌سی»، تحليل‌گران اين مؤسسه با بررسی عکس‌های مربوط به جت‌های عراقی که ظاهراً از روسيه تحويل گرفته شده‌اند، به يکسان‌بودن شماره سريال آنها به جت‌های موجود در نيروی هوايی ايران پی برده‌اند.

جت‌های سوخو سو-۲۵

با اين حال، جزايری، معاون ستاد کل نيروهای مسلح جمهوری اسلامی ايران  در پیوند با مداخله اين کشور در عراق گفته بود که نیروهای ایران به سبب تهديدات «تروريست‌ها» علاوه بر سوريه، در عراق نيز حضور خواهند داشت.

«رابط» الجزيره در عراق به اين خبرگزاری گفته است که ايران از هرگونه شدت گرفتن نزاع‌ در عراق «می‌هراسد» و به همين دليل، نقش اصلی خود را مخفی نگه می‌دارد، اما حفاظت از حرم‌های مقدس شيعيان «از کليدی‌ترين منافع» ايران در عراق است.

حسن روحانی، رئيس‌جمهور ايران نيز چندی پيش گفته بود که اين کشور از تمام توان خود برای حفاظت از «اماکن مقدس شيعيان در عراق» استفاده خواهد کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    یک توضیح : این کامنت سراسر چاپلوسی از خامنه ای ، کامنت من نیست و اینها اگر لیاقت داشتند ، به اسم خود کامنت میگذاشتند نه به نام افراد دیگر . ترسوئی و بزدلیشان باعث میشود که حتی اینجا هم نقاب فریب را بر نداشته و تفرقه بیاندازند . تنها اولین کامنت مربوط به بنده است و همین کامنت که ملاحظه میفرمائید .

  • بهنام

    درود و رحمت خدا بر آيت الله خامنه اي ، ولي امر مسلمين جهان ، در هم شكننده ي صفوف دشمنان ، بردارنده ي نقاب از چهره ي فاسقان ،حامي مستضعيفين در برابر ظالمان ، آگاه و بصير در مقابل جهله جاهلان ، عم خوار و دوست و نگران ملت ايران ، سلام بر تو در تمامي لحظات .. جز بي غيرت و بي ناموس كي مي تونه همچين پيامهايي رو بنويسه كه همين بالاتر از كامنت من شاهدش هستيد ...

  • یک خواننده قدیمی

    بسیجی های همیشه در صحنه، الان موقعش است، به کمک قبر امامانتون برید و مثل یک سرباز خوب ازشون دفاع کنید، که خیلی مقدس است و ما هم ملت همیشه در ستم از دست شما براتون دعا می کنیم که همگی جمیعا شهید شوید و به دیدار خداتون برید، پدراتون هم که با مادرتون، به دستور خامنه ای مشغول درست کردن سربازان جان بر کف برای خامنه ای هستند، پس هیچ نگران نباشید، بشتابید که در راه بهشت کاملا الان اتوبان 4 بانده است براتون.

  • روحان

    منصورجان ازنوع وسطح نگرشت برات متاسفم جناب خامنه ای اگه فقط به فکرخورش بودکه رهبری حکومت روبه دست نمیگرفت به نظرمن جناب خامنه ای واقعا خودشو فدای این کشور کرده ضمنا اگه مابه اطراف وهمسایه هامون ومنطقه کاری نداشته باشیم اونابا ماکارخواهید داشت بله اگه واقعا هرکشوری سرش تولاک خو دش باشه ... اما ماجوری دیکه مشاهده میکنیم لطفامقداری روشن بیاندیشید

  • منصور

    خامنه ای بیخیال شو. عمرت سر اومده بفکر آخرتت باش، بخدا هیچی نمیتونی همرات ببری به غیر از آه و ناله تمام افرادی که مستقیم و غیرمستقیم در نقاب اسلام بهشون ستم میکنی. دست بردار پیرمرد

  • farid

    خلبان و دفاع از از حریم اهل بیت» ؟! دخالت در کشورهای منطقه را پایان دهید. مردم ایران خود بیش از اندازه مصیبت دارند.

  • بهنام

    دخالتهای بی جا و کشته های بی هدف ، حاصل هوسها و سیاستهای کثیف سران تهران در سوریه و عراق .