ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رهبر اخوان‌ المسلمین مصر بار دیگر محکوم شد

دادگاهی در مصر امروز شنبه پنجم ژوئیه، در حکمی جدید محمد بديع، رهبر «اخوان المسلمين» را به اتهام تحريک به خشونت در تظاهرات خيابانی سال گذشته، به حبس ابد محکوم کرد.

دادگاهی در مصر روز شنبه پنجم ژوئیه، در حکمی جدید محمد بديع، رهبر «اخوان المسلمين» را به اتهام تحريک به خشونت در تظاهرات خيابانی سال گذشته، به حبس ابد محکوم کرد.

در محاکمه تازه اعضای اخوان المسلمین ۱۰عضو این گروه به اعدام و ۳۶ تن به حبس ابد محکوم شدند

به گزارش خبرگزاری الجزيره از شبکه تلویزيونی  «ONTV» مصر،  قاضی حسن فريد اتهام اين رهبر ۷۰ ساله اخوان را  تحريک مردم به رفتار خشونت آمیز «برای رسيدن به اهداف تروريستی» پس از برکناری محمد مرسی از مقام رياست جمهوری اين کشور در ماه ژوئيه ۲۰۱۳ اعلام کرد. این سومین حکم رهبر اخوان المسلمین است.

همزمان اين دادگاه که در قاهره پايتخت اين کشور برگزار شد، بيش از  ۳۶ عضو ديگر اخوان المسلمين را به حبس ابد محکوم کرد.  ۱۰عضو ديگراين گروه نيز حکم اعدام گرفته‌اند.

بسياری از متهمان در اين پرونده غيابی محاکمه شدند.

پیش از این بديع، در دو اتهام جداگانه حکم اعدام دريافت کرده بود. او يکی از هزاران عضو اخوان المسلمین است که پس از برکناری مرسی توسط ارتش دستگير شده است.

اخوان المسلمين از آن زمان به عنوان يک «جنبش تروريستی» خوانده می‌شود و تظاهرات حاميان این گروه علیه دولت اغلب به خشونت  کشیده شده و  سرکوب و دستگیری گسترده شماری از تظاهرات کنندگان را در پی داشته است.

در ماه مارس۲۰۱۴، صدور حکم اعدام برای ۵۲۹ نفر از حاميان محمد مرسی، اعتراض‌های بين‌المللی گسترده‌ای را در پی داشت.

با اين حال دادگاه تجديد نظر حکم ۳۷ تن از محکومان را تأييد کرده و حکم ديگر معترضان را  به حبس ابد تخفيف داده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.