ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کارگران معدن ذغال سنگ البرز شرقی اعتصاب کردند

به گفته نماينده صنفی کارگران حدود يک‌هزار و۴۰۰ تن از کارگران معدن ذغال سنگ البرز شرقی در اعتراض به خصوصی‌سازی آن دست از کار کشيده و در محوطه این معدن تجمع کردند.

کارگران معدن ذغال سنگ البرز شرقی، روز يکشنبه ۱۵تيرماه، در اعتراض به واگذاری اين معدن به بخش خصوصی دست به اعتصاب زدند.

کارگران معدن البرز شرقی (عکس: یونس خانی/خبرگزاری مهر)

بنابر گزارش خبرگزاری کار ایران، ايلنا، به گفته نماينده صنفی کارگران حدود يک‌هزار و۴۰۰ کارگر معدن ذغال سنگ البرز شرقی واقع در منطقه «طرزه» استان سمنان در اعتراض به خصوصی‌سازی آن دست از کار کشيدند و در محوطه معدن تجمع کردند.

رحمان عجم، نماينده صنفی کارگران معدن ذغال سنگ البرز شرقی با اعلام اين خبر، گفت: «سازمان خصوصی‌سازی، سهام شرکت ذغال سنگ البرز شرقی را به طور کامل به بخش خصوصی ذوب آهن اصفهان واگذار کرده است که اين موضوع باعث نگرانی درباره کاهش امنيت شغلی کارگران شده است.»

به گفته رحمان عجم حدود يک‌هزار و ۲۰۰ تن از کارگران این معادن با قرارداد موقت مشغول کار هستند و مابقی قرارداد دائم دارند.

او تأکيد کرد: «هيچگاه اين کارگران امنيت شغلی نداشته‌اند و کارشان را با استرس آغاز می‌کنند.»

در بهمن ماه گذشته رحمان عجم از تعويق بيش از دو ماه حقوق و عیدی يک هزار و ۴۰۰ کارگر شاغل در اين واحد، خبر داده بود.

در آن زمان رحمان عجم با اشاره به دستمزد پايين کارگران اين واحد، اظهار کرده بود که آن‌ها در ازای دریافت حداقل حقوق ماهانه از ۸۰۰ تا يک ميليون و ۲۰۰ هزار تومان، دشوار‌ترين کار‌ها را برای تهيه و توليد ذغال سنگ انجام می‌دهند.

مدیرعامل: اعتراضی در کار نيست

حسین ربیع‌ نژاد مدیر عامل و کارگران معدن البرز شرقی (آذین حقیقی/ خبرگزاری فارس)

اين در حالی است که حسين ربيع نژاد، مديرعامل شرکت ذغال سنگ البرز شرقی ضمن تکذيب اين تجمع اعتراضی از سوی کارگران معدن اعلام کرد که هم اکنون کارگران البرز آنها مشغول به کار هستند و هيچ اعتراضی در کار نيست.

همچنین مديرعامل اين شرکت با دفاع از خصوصی‌سازی این واحد، واگذاری آن را در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی دانست. ربيع نژاد همزمان فروش اين معدن را به سود کارگران خواند و ادعا کرد در صورت اجرای طرح طبقه بندی مشاغل، دستمزد کارگران ۳۰ درصد افزايش خواهد يافت.

شرکت البرز شرقی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان کنسانتره ذغال‌سنگ است

برخلاف نماينده صنفی کارگران، مديرعامل اين شرکت علت نارضايتی کارگران را فروش زمين‌های در تملک معدن به شهرداری شاهرود عنوان کرد.

شرکت معدن ذغال‌سنگ البرز شرقی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان کنسانتره ذغال‌سنگ به منظور استفاده در کوره‌های کک‌سازی ذوب‌آهن اصفهان به شمار می‌رود.

این شرکت فعالیت اکتشافی خود را از سال ۱۳۴۹ آغاز و از سال ۱۳۵۱ به موازات ادامه فعالیت اکتشافی به‌طور رسمی شروع به بهره‌برداری کرد. حوزه فعالیت شرکت معادن ذغال‌سنگ البرز شرقی در شرق سلسله جبال البرز (از شمال شهرستان دامغان در استان سمنان تا جنوب شهرستان مینودشت واقع در استان گلستان) به طول ۲۲۰ کیلومتر گسترش دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.