ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

افزایش میزان تماس با خط ملی مشاوره اعتیاد

به گفته علیرضا جزینی قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر،۸۰ درصد از کسانی که به قصد مشورت با خط ملی مشاوره اعتیاد تماس می‌گیرند زن هستند .

به گفته علیرضا جزینی قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر،۸۰ درصد از کسانی که به قصد مشورت با خط ملی مشاوره اعتیاد تماس می‌گیرند زن هستند و شمار این تماس ها نسبت به سال گذشته دوبرابر شده است.

۴۸ درصد از پرسش های کسانی که به قصد مشورت با خط ملی مشاوره اعتیاد تماس می گیرند، درباره «شيشه» است.

به گزارش خبرگزاری مهر، عليرضا جزينی در حاشيه بازديد از مرکز خط ملی مشاوره اعتياد گفت که در سال گذشته ۲۵۰ هزار نفر با اين مرکز تماس و از این طریق مشاوره گرفته‌اند.

این مقام مسئول، میزان تماس‌های تلفنی در سه ماهه نخست سال جاری را دوبرابر میزان تماس در مدت مشابه سال قبل دانست و اعلام کرد که این تماس‌های تلفنی به سطح ۷۷ هزار رسيده و از این میان بيشترين درخواست مشاوره از سوی زنان صورت گرفته است.

بیشتر کسانی که با خط ملی مشاوره اعتیاد تماس می‌گیرند از خانواده‌های افراد مصرف‌كننده هستند و مصرف کنندگان کمتر تمایلی برای مشورت با کارشناسان از خود نشان می دهند.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفته است که ۴۸ درصد از پرسش های کسانی که به قصد مشورت با خط ملی مشاوره اعتیاد تماس می گیرند، درباره مواد مخدر صنعتی همچون «شيشه» است.

گزارش پلیس ایران نشان می‌دهد ۷۰۰ هزار مصرف‌کننده تفننی مواد مخدر در ایران وجود دارد که میانگین سنی آنان ۲۱ سال است. به این ترتیب، دست‌ کم دو میلیون مصرف‌کننده مواد مخدر در ایران زندگی می‌کنند.

بر اساس نتایج یک نظرسنجی مردمی در ستاد مبارزه با مواد مخدر، در سال گذشته، اولین محور نگرانی مردم حوزه مواد مخدر و اعتیاد بوده است.  

این مرکز، «کراک»، «شیشه»، «هروئین» و «تریاک» را از مهم‌ترین مواد اعتیادآور در ایران اعلام کرده، اما الگوی مصرف‌کنندگان هر روز در حال تغییر است و علاقه به مصرف مواد روان‌گردان و صنعتی روزبه‌روز بیشتر می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.