ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«میزان گوگرد در بنزین تهران ۲۰ برابر حد مجاز است»

انتشار نتایج آزمایش‌های انجام شده توسط یک آزمایشگاه آلمانی نشان می‌دهد میزان گوگرد موجود در بنزین‌های تهران در دو سال گذشته ۲۰ برابر حد مجاز بوده است.

انتشار نتایج آزمایش‌های انجام شده توسط یک آزمایشگاه آلمانی نشان می‌دهد میزان گوگرد موجود در بنزین‌های تهران در دو سال گذشته ۲۰ برابر حد مجاز بوده است.

بنزین‌ها و گازوییل‌ها در ایران بیش از حد مجاز گوگرد دارد

مدیر کل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اعلام این خبر گفت:«طی سه مرحله نمونه برداری از نمونه های بنزین معمولی و سوپر توزیع شده در شهر تهران در  دی ماه ۱۳۹۰، شهریور و بهمن ۱۳۹۱ از چند پمپ بنزین مختلف تهیه و برای آنالیز به آزمایشگاه ASG در کشور آلمان ارسال شد».

به گفته وحید حسینی نتایج آزمایش‌ها نشان دادند محتوای گوگرد بنزین های نمونه برداری شده به جز یک نمونه، بین ۱۶۶ بخش در واحد میلیون (ppm) تا ۲۷۰ ppm، یعنی به طور متوسط حدود ۲۰ برابر بیشتر از میزان مجاز بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر،  بر اساس این آزمایش‌ها مشخص شد عدد اکتان بنزین های نمونه برداری شده نیز به جز یک مورد بنزین سوپر جایگاه آپادانا، بسیار پایین تر از حد استاندارد است که به آلودگی فراوان منجر می‌شود.

متوسط عدد اکتان اندازه گیری شده در حدود ۸۳ است که با حد استاندارد یعنی ۹۱ فاصله زیادی دارد. عدد اکتان پایین موجب افزایش آلاینده‌ها، افزایش مصرف سوخت وکاهش عمر مفید موتور می‌شود.

وحید حسینی مشکل اصلی کیفیت بنزین های نمونه برداری شده  راعدد اکتان بسیار پایین، محتوای بنزن (Benzen) و گوگرد بسیار بالا عنوان کرد.

پیش‌تر میزان گوگرد موجود در گازوییل‌های ایران نیز ۱۰۰ حد مجاز اعلام شده بود.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران روز ۱۳ تیرماه گفت میزان مجاز گوگرد درگازوییل باید بین ۲۰ تا ۵۰ ppm باشد در حالی که گوگرد موجود در گازوییل‌های مصرفی در ایران بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ ppm است.

به گفته این عضو شورای شهر تهران زمانی سرب، گازهای سمی و آزبست تهدیدکننده سلامت هوای پایتخت بودند، اما اکنون این الگو تغییر کرده و در حال حاضر آلودگی هوای تهران به دلیل ذرات معلق است.

ذرات ریز معلق در هوا با نفوذ به جریان خون  باعث بیماری‌های مختلفی از جمله پارکینسون، آلزایمر و تصلب شرائین می‌شوند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حمید

    بنزین تهران ؟ ظاهرا قصد حذف نام ایران را دارید ! در تهران ۱۰ میلیون نفر زندگی میکنند و در دیگر اقساط نقاط ایران ۶۵ میلیون نفر زندگی میکنند. اینگونه تیتر زدن بی احترامی است به دیگر مناطق و شهرهای ایران. حمید از بوشهر ------- زمانه: با سپاس از نظر شما. آزمایش ذکر شده در این مطلب فقط در تهران انجام شده است. نتیجه آزمایش هم در مورد تهران بوده است. این را «زمانه» انجام نداده و «زمانه» هم آن را اعلام نکرده است. زمانه تنها مطلب را گزارش کرده است. خود شرکت کنترل کیفیت هوای تهران هم تاکید کرده این نتیجه را نمی توان به کل ایران تعمیم داد، چون بنزین شهرها از پالایشگاه‌های مختلف تامین می‌شود. بنابراین مثلا ممکن است وضع اصفهان یا بوشهر بهتر یا بدتر از تهران باشد. ما نمی توانیم بگوییم بر اساس آزمایش تهران، پس در بوشهر هم ۲۰ برابر گوگرد وجود دارد. ممکن است در بوشهر ۴۰ درصد باشد ممکن است ۱۰ درصد.