ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پاپ فرانسیس از قربانیان تجاوزهای جنسی عذر خواست

پاپ فرانسیس با برخی از قربانیان تجاوزهای جنسی کشیشان کلیسای کاتولیک در محل اقامتش در واتیکان دیدار کرد و از آن‌ها طلب بخشایش کرد.

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان،  دوشنبه ۱۶ تیرماه، با  برخی از قربانیان تجاوزهای جنسی کشیشان کلیسای کاتولیک در محل اقامتش در واتیکان دیدار کرد و از آن‌ها طلب بخشایش کرد.

پاپ از خشونت‌های جنسی‌ای که این قربانیان در کودکی تجربه کردند، ابراز تأسف کرد و ضمن دیدار خصوصی با آن‌ها برای گناهان و جنایت‌های بزرگی که از سوی کشیشان کلیسای کاتولیک صورت گرفته، طلب مغفرت کرد.

نوربرت دنف که سخنگوی آلمانی سازمان حمایت از قربانیان این تجاوزهای جنسی است به خبرنگاران گفت که این برنامه قسمتی از بازی تبلیغاتی کلیسای کاتولیک است و هیچ‌کدام از کشیشان و اسقف‌هایی که در لاپوشانی و پنهان‌سازی این تجاوزها نقش داشته‌اند تا کنون توسط کلیسای کاتولیک تنبیه یا توبیخ نشده‌اند.

 در طول ۱۰ سال گذشته ۳۴۲۰ مورد سوء استفاده جنسی از کودکان کلیسای کاتولیک گزارش شده است.

پاپ در سخنرانی خود سوگند خورد و گفت: «قول می‌دهم که مقابل کودک‌آزاری‌ها چه از جانب روحانیون کلیسا و چه از جانب افراد دیگر بایستم.»

در اوایل سال ۲۰۱۴، مقامات واتیکان برای بررسی پرونده کلیسای کاتولیک در پیوند با سوءاستفاده از کودکان، به دفاتر حقوق بشر سازمان ملل متحد احضار شدند.

در ماه مارس سال ۲۰۱۴، مقامات کمیته مبارزه با شکنجه سازمان ملل متحد اعلام کردند که بر اساس تحقیقاتی که با همکاری کلیسای کاتولیک صورت گرفته، در طول ۱۰ سال گذشته ۳۴۲۰ مورد سوء استفاده جنسی از کودکان به این کلیسا گزارش شده است. در نتیجه تحقیقات مستقل واتیکان، ۸۴۸ کشیش خلع لباس شده و مقام خود را به دلیل این تجاوزها از دست دادند.  ۲۵۷۲ نفر نیز با حفظ لباس از کارهای روزانه معاف شده و به عبادت و توبه تمام‌وقت محکوم شده‌اند.

بااین‌حال کلیسا هنوز حاضر نیست نام کشیشانی که به دلیل تجاوز جنسی به کودکان خلع لباس شده‌اند را آشکار کند. در بسیاری از کشورها، نام و آدرس متجاوزان جنسی به کودکان برای امنیت محله‌ها و آگاهی خانواده‌ها عمومی می‌شود.

گروه‌های حامی قربانیان این تجاوزها، منتقد ملاقات‌ روز دوشنبه‌اند. آن‌ها می‌گویند که پاپ فرانسس ۱۶ ماه پس از انتخابات خود، تنها با آن دسته از قربانیان ملاقات کرده که منتقد سرسخت کلیسا نیستند.

در اوایل سال ۲۰۱۴، مقامات واتیکان برای بررسی پرونده کلیسای کاتولیک در پیوند با سوءاستفاده از کودکان، به دفاتر حقوق بشر سازمان ملل متحد احضار شدند.

میریام کاپلن سخنگوی یکی از سازمان‌های حامی قربانیان تجاوزهای جنسی کشیشان کلیسای کاتولیک می‌گوید: «در ۲۰۰۰ سال گذشته، تنها دو پاپ با حدود ۲۴ نفر از قربانیان سوءاستفاده‌های جنسی در کلیساهای کاتولیک دیدار کرده‌اند. ده پاپ دیگر می‌توانند با ۱۰۰ قربانی دیگر هم ملاقات کنند اما تغییر چندانی در رویه واتیکان صورت نمی‌گیرد و این اقدام‌ها نیز تبلیغاتی هستند.»

بااین‌حال، کاردینال اومالی از شهر بوستون، که از جانب پاپ بندیکت شانزدهم مأمور شده بود که انجمنی برای حمایت کلیسای کاتولیک از کودکان و قربانیان تجاوزهای جنسی ایجاد کند امیدوار است. او بندیکت شانزدهم را هم به ملاقات با قربانیان تشویق کرد و اکنون عضو کمیسیون تازه‌ای است که پاپ فرانسیس برای حفاظت از کودکان در کلیسا ایجاد کرده است.

سخنگوی واتیکان، کاردینال فدریکو لومباردی نیز در برابر خبرنگاران تصریح کرد که رویه کلیسا در مقابل کشیشان و دیگر خدمه کلیسا که کودک‌آزاری می‌کنند تغییر کرده و کلیسا با پرونده‌های سوءاستفاده جنسی برخورد جدی خواهد کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Samad

    جهان نباید فقط منتظر واکنش پاپ یا کلیسا و این جور بازی ها شود. مگر با عذرخواهی یا برکنار یا زندانی شدن عامل زمینه ساز از بین می رود. بجای این اقدامات پژوهشگران باید وارد گود شوند و ببینند چرا این انحراف جنسی در بین کشیش ها این همه وفور دارد. اکنون که درهای این کانون انحراف روانی در حال باز شدن هستند محققین باید وارد گود شوند و در مورد "بچه بازی" به عنوان یک پدیده ی شایع ولی مخفی به مطالعات بیشتری بپردازند.