ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتراض روزنامه‌نگاران به تداوم بازداشت سراج‌الدين ميردامادی

۸۲ روزنامه‌نگار ايرانی در بيانيه‌ای به تداوم بازداشت سراج‌الدين ميردامادی، روزنامه‌نگاری که از ۲۰ ارديبهشت امسال در حبس است، اعتراض کردند.

۸۲  روزنامه‌نگار ايرانی در بيانيه‌ای به تداوم بازداشت سراج‌الدين ميردامادی، روزنامه‌نگاری که از ۲۰ ارديبهشت امسال در حبس است، اعتراض کردند.

سراج‌الدین میردامادی ۲۰ ارديبهشت‌ماه در دادسرای زندان اوین بازداشت شد.

بر پايه گزارش کلمه، روزنامه‌نگاران ادامه بازداشت اين روزنامه‌نگار و «مخالفت قوه قضائيه» با آزادی وی را عملی «غيرقانونی و بر خلاف موازين حقوقی و فاقد شفافيت» اعلام کرده‌اند.

به گفته روزنامه‌نگاران، ادامه بازداشت اين روزنامه‌نگار، «نقض وعده‌های» حسن روحانی، رئيس‌جمهور ايران است که در زمان تبليغات رياست‌جمهوری از بازگشت ايرانيان خارج از کشور استقبال کرده بود.

پس از انتخابات رياست جمهوری ايران در خرداد ۱۳۹۲، سراج‌ا‌لدين ميردامادی همراه با همسرش از پاريس به ايران بازگشت و به‌هنگام ورود به «فرودگاه امام»، گذرنامه‌ هر دوی آن‌ها توقيف شد.

ميردامادی روز ۲۸ آبان‌ ۱۳۹۲ در دادسرای اوين تفهيم اتهام شد.

وی متهم به «اقدام عليه امنيت ملی» شد و سپس سپاه پاسداران به اتهامات وی «اجتماع و تبانی» را اضافه کرد.

اين روزنامه‌نگار که پسر دايی آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی است، شنبه ۲۰ ارديبهشت‌ماه برای ادای پاره‌ای توضيحات به دادسرای اوين احضار شده بود اما با مراجعه به اين دادسرا بازداشت شد.

روزنامه‌نگاران در انتهای اين بيانيه از دولت و قوه‌ قضائيه خواسته‌اند تا با «رفع اتهام‌ها٬ تمامی روزنامه‌نگاران و فعالان رسانه‌ای دربند را بدون هيچ قيد و شرطی آزاد کنند.»

به گفته گيتی پورفاضل، وکيل ميردامادی، جلسه محاکمه اين روزنامه‌نگار ۱۱ مرداد در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران برگزار می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.