ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«مطالعات ۳۰ ساله سازمان محیط زیست ناپدید شده‌اند»

نتایج حاصل از طرح‌های پژوهشی و مطالعات انجام شده طی ۳۰ سال گذشته در سازمان حفاظت محیط زیست ایران ناپدید شده و از بین رفته‌اند.

نتایج حاصل از طرح‌های پژوهشی و مطالعات انجام شده طی ۳۰ سال گذشته در سازمان حفاظت محیط زیست ایران ناپدید شده و از بین رفته‌اند.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست از ناپدید شدن دستاوردهای ۳۰ ساله پژوهشی در این سازمان پرده برداشته است

معصومه ابتکار، رییس سازمان حفاظت محیط زیست، با اعلام این خبر گفت از بین رفتن این دستاوردهای پژوهشی و بسیاری از اطلاعات موجود در حوزه پژوهش و آموزش بر اثر سوء مدیریت در هشت سال گذشته رخ داده و اکنون کسی پاسخگو نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست (پام)، ابتکار در جلسه شورای راهبردی پژوهش و فناوری سازمان حفاظت محیط زیست که روز دوشنبه ۱۶ تیر ماه برگزار شد تاکید کرد با توجه به بحران‌های عمیق زیست محیطی، سعی این سازمان در کاستن از شدت بحران است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست توضیح بیشتری در مورد این که طرح‌ها و اطلاعات پژوهشی این سازمان چگونه از بین رفته‌اند نداد و مشخص نکرد حجم اطلاعات ناپدید شده دقیقا چقدر است.

ابتکار با اشاره به اهمیت تحقیق و پژوهش برای حفاظت از محیط زیست ایران گفت که نگران تنظیم جهت گیری درست و مناسب در بحث پژوهش های سازمان و حتی فراتر از سازمان، ارائه مشاوره به دانشگاه ها برای جهت دهی پایان نامه ها و طرح های پژوهشی در حوزه محیط زیست است.

او با اشاره  به وجود سرمایه اجتماعی و انسانی که در دانشگاه ها وجود دارد و علی رغم انجام طرح های پژوهشی بسیار زیاد و صرف بودجه های کلان گفت:«من متعجبم چرا با این وجود با حجم عظیمی از چالش ها و مشکلات محیط زیستی مواجه هستیم».

نابودی اسناد سازمان میراث فرهنگی

 به غیر از خبر ناپدید شدن دستاوردهای پژوهشی سازمان حفاظت محیط زیست ایران، پیش‌تر خبر از بین رفتن بخش مهمی از اسناد تاریخی سازمان میراث فرهنگی ایران نیز منتشر شده بود.

در شهریور ماه سال ۱۳۹۲، کارکنان سابق مرکز اسناد سازمان میراث فرهنگی ایران از مفقود شدن هزاران نقشه بناهای تاریخی و همچنین فروش غیرقانونی کتاب‌ها و عکس‌های قدیمی این مرکز پرده برداشتند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که بخشی از حدود ۴۷ هزار جلد کتاب، به همراه نقشه‌های اوزالیدی از بناهای تاریخی و همچنین گزارش‌های چندین دهه کاوش باستان‌شناسی در نقاط مختلف ایران در جریان نقل و انتقال این مرکز به شیراز که در دولت پیشین انجام گرفت، مفقود شده و یا سر از بازار سیاه در آورده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • یک خواننده قدیمی

    وقتی جمهوری اسلامی هم سرنگون شد، مسئولان! فعلی هم با میلیاردها دلار پول و سرمایه سر از امریکا در می آورند همونطور که سران ثروتمند قبلی هم با سرمایه های کلون، که صد البته یک هزارم این ها نیست، سر از امریکا در آوردند. تا می تونید بدزید، چون بعد از شما نوبت دزدهای بعدی مربوط به حکومت بعد از شماست. تا ملت ایران در جهل و پی اعمال و اندیشه های این چنینی که اکثریت هست باشند، هیچ دولت بهتری در این کشور پا برجا نخواهد شد ، فقط یک دزد پاپتی می آید و جای دزد قبلی را می گیرد و جیبش را پر می کند.

  • Samad

    برای حفظ و حراست اسناد دولتی قوانین شفافی داریم. این طرز رسانه ای کردن موضوع فقط کاربرد سیاسی و گروکشی دارد و شاید بهانه ای باشد تا تمام آن مطالعات ( احتمالا بی ثمر) را دوباره تکرار کنند و عده ای نانی بخورند. مسئولان قبلی سازمان که معلومند. اگر اطلاعاتی هست فقط کافی است موضوع به دادگاه تخلفات اداری ارجاع شود.