ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اسرائیل ده‌ها هدف دیگر در نوار غزه را بمباران کرد

ارتش اسرائیل بامداد سه‌شنبه ۸ ژوئیه دستکم ۵۰ موضع در نوار غزه را بمباران کرد. این حملات واکنشی به موشک‌پرانی‌های حماس در روز دوشنبه خوانده‌ شده‌اند.

ارتش اسرائیل بامداد سه‌شنبه ۱۷ تیر برابر با ۸ ژوئیه  دستکم ۵۰ موضع در نوار غزه را  بمباران کرد.  این حملات واکنشی به موشک‌پرانی‌های حماس در روز دوشنبه خوانده‌ شده‌اند.

ارتش اسرائیل می‌گوید حماس ظرف یک هفته بیش از ۳۰۰ موشک به خاک این کشور پرتاب کرده که تنها ۸۰ مورد آن در روز دوشنبه ۷ ژوئیه بوده است.

حماس  متقابلا تاکید می‌کند که موشک‌پراکنی به اسرائیل واکنشی به حملات این کشور است. سامی ابوذهری، سخنگوی حماس روز دوشنبه ۷ ژوئیه در پاسخ به کشته شدن هفت عضو این سازمان، اسرائیل را به پرداخت هزینه تهدید کرده بود.

حملات روز سه‌شنبه به نوار غزه دستکم ۹ نفر از جمله دو زن و کودک را در خان‌یونس زخمی کرده‌اند.

ارتش اسرائیل ۱۵۰۰ سرباز ذخیره خود را نیز برای جابه‌جایی در نوار غزه فراخوانده‌ است. پیتر لرنر، سخنگوی این ارتش می‌گوید: «ما خود را برای وخامت اوضاع و گسترش نزاع آماده کرده‌ایم.»

مقامات اسرائیلی در عین حال تاکید کرده‌اند که عملیات کنونی واکنشی به تحرکات حماس است و قصد تهاجم گسترده به غزه را ندارند.

موشک‌هایی که از غزه به سمت اسرائیل پرتاب می‌شوند، جنوب این کشور و از جمله شهر مرزی «سدروت» را هدف می‌گیرند. شهر «سدروت» محل برگزاری اردوی تابستانی دانش‌آموزان است و دولت اسرائیل دستور داده این اردوها کاملا برچیده شوند.

بیشتر این موشک‌ها در بیابان و مناطق غیرمسکونی فرود می‌آیند و برخی نیز با دفاع سامانه «گنبد آهنین» ساقط می‌شوند. ارتش اسرائیل اعلام کرده که حماس در شامگاه دوشنبه ۷ ژوئیه دستکم ۲۰ موشک به سوی این کشور پرتاب کرد که چهار فروند آنها به کمک «گنبد آهنین» منهدم شدند.

در حمله‌ «هدفمند» اسراییل به مواضع حماس در دوشنبه ۷ ژوئیه، شش نفر از اعضای این سازمان کشته شدند. مقامات اسرائیلی «بمباران تاسیسات و سکوهای مخفی پرتاب موشک» حماس را واکنشی به اقدامات شبه‌نظامیان این سازمان، از جمله پرتاب ۲۵ موشک در روز یکشنبه به سوی این کشور خواندند.

شش عضو  شاخه نظامی حماس (گردان عزالدین قسام) در تونلی در رفح، در مرز غزه و مصر کشته شدند. سخنگوی ارتش اسرائیل می‌گوید که هواپیماهای این کشور تنها تونل را بمباران کرده بودند اما شبه‌نظامیان حماس در حین بررسی آسیب‌های تونل و انفجار مهمات داخل آن کشته شده‌اند.

تنش کنونی در نوار غزه و اسرائیل، تاثیرات خود را در جناح‌بندی‌های سیاسی اسرائیل نیز گذاشته است. آویگدور لیبرمن، وزیر خارجه رادیکال این کشور از حزب «اسرائیل بیتنو» در نشستی در روز دوشنبه ۷ ژوئیه اعلام کرد که از ائتلاف با نتانیاهو دست می‌کشد.

لیبرمن خواستار برخورد شدیدتر نتانیاهو با حماس و تهاجمی گسترده به غزه است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.