ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نامزد معترض دوره دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان

عبدالله: نتیجه انتخابات را نمی‌پذیریم

بعد از اعلام نتیجه نیمه

بعد از اعلام نتیجه نیمه نهایی دوره دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، طرفداران  اشرف غنی احمدزی به شادی و پایکوبی پرداختند و طرفداران عبدالله عبدالله، نامزد دیگر دوره دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان به خیابان‌ها ریختند. مردم معترض و طرفداران «جنبش ضد تقلب» در کابل نیز علیه تقلب شعارهای تند سر می‌دادند.

اما روز سه‌شنبه (۸ ژوئیه/۱۷ تیر) بعد از سخنرانی عبدالله عبدالله، در تالار لویه جرگه در کابل فضای شهر آرام‌تر شد. عبدالله عبدالله از طرفدارانش خواست که به او فرصت بدهند. در حالی که آنها از او انتظار داشتند که خود را برنده انتخابات اعلام کند.

ستاد انتخاباتی عبدالله عبدالله از خود  به عنوان «حکومت اصلاحات و هم‌گرایی» نام می برند و همچنان  بر سر آن‌که نتیجه اعلام شده همراه شمارش آرای تقلبی‌ست پافشاری می‌کنند. آنها می‌گویند آرای شمارش شده باید بازنگری شود، در غیر این صورت نتیجه دور دوم انتخابات ریاست جمهوری را نخواهند پذیرفت.

این بار در برنامه «با همسایگان» با عبدالقادر میرزایی، استاد دانشگاه و آثار حکیمی، یکی از رهبران «جنبش ضد تقلب» گفت‌وگو کرد‌ه‌‌ایم. هر دو مهمان امروز از دو زاویه متفاوت به رویدادهای کابل می پردازند. آثار حکیمی که دیشب را در یکی از خیمه‌های مرکزی جنبش ضد تقلب در کابل سحر کرده از صحبت‌ها و وعده‌های عبدالله عبدالله و واکنش‌های طرفداران او می‌گوید.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.