ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پایان اعتصاب غذای لطيف حسنی در زندان پس از ۵۲ روز

لطيف حسنی، زندانی سياسی آذربایجانی که از روز ۲۸ اردیبهشت‌ماه در زندان رجايی‌شهر کرج اعتصاب غذا کرده بود، پس از ۵۲ روز به اعتصاب غذای خود پايان داد.

لطيف حسنی، زندانی سياسی آذربایجانی که از روز ۲۸ اردیبهشت‌ماه در زندان رجايی‌شهر کرج اعتصاب غذا کرده بود، پس از ۵۲ روز به اعتصاب غذای خود پايان داد.

لطيف حسنی در ماه‌های پايانی سال ۱۳۹۱ همراه با چهار فعال ديگر آذربايجانی، بازداشت شد.

به‌گزارش هرانا، وب‌سایت مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، اعظم پيری، همسر لطيف حسنی در نامه‌ای نوشته است که وی با دستیابی به يکی از مطالباتش به اعتصاب خود پايان داده است.

لطیف حسنی در اعتراض به نقض حقوق زندانيان سياسی، عدم رعايت اصل تفکيک جرايم در زندان‌ها و احقاق حقوق قانونی زندانيان سياسی از جمله حق انتقال به شهر محل سکونت و استفاده از مرخصی و همچنين اعتراض به آزار و اذيت خانواده‌های زندانيان سياسی در زندان مرکزی تبريز، دست به اعتصاب غذا زده بود.

يکی از نزديکان وی نیز در گفت‌وگو با هرانا دستیابی لطیف حسنی به یکی از خواسته‌های خود و درخواست خانواده و ديگر فعالان مدنی و سياسی برای پایان اعتصاب غذا را دلیل پایان این اعتراض طولانی مدت وی اعلام کرد. با این حال هنوز معلوم نیست که کدام یک از خواسته‌های این زندانی سیاسی برآورده شده است.

لطیف حسنی عصر روز دوشنبه ۱۶ تيرماه بر اثر وضعیت جسمانی‌اش دچار بيهوشی شد و با انتقال به بهداری زندان ساعاتی را در آنجا بستری بود.

کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی نیز در گزارش خود درباره پایان اعتصاب غذای لطیف حسنی نامه‌ای از وی را منتشر کرده که در آن او دلیل پایان اعتصاب خود را درخواست خانواده و دوستانش اعلام کرده و نوشته است: «می‌دانم که دیدگاه‌ها و برخوردهای امنیتی حاکم بر زندانیان سیاسی همچنان پابرجا خواهد بود. ضمن آرزوی سلامتی برای خانواده و دوستانم، جهت پایان دادن به نگرانی‌های روزافزون‌شان، به اعتصاب خود پایان می‌دهم، و لیکن با مشاهده مجدد چنین برخوردهایی دوباره دست به اعتصاب خواهم زد.»

سازمان عفو بین‌الملل چندی پیش نسبت به وضعیت لطیف حسنی در زندان هشدار داده بود.

لطيف حسنی در ماه‌های پايانی سال ۱۳۹۱ همراه با محمود فضلی، شهرام رادمهر، آيت مهرعلی بيگلو و بهبود قلی‌زاده، چهار فعال ديگر آذربايجانی، بازداشت شد.

آنها که عضو کمیته مرکزی گروه «یئنی‌گاموح» هستند، هر یک به ۹ سال حبس تعزیری محکوم شده‌اند و پس از چند ماه تبعید به زندان رجایی‌شهر کرج، غیر از لطیف حسنی بقیه در زندان مرکزی به سر می‌برند.

طبق اعلام سازمان «دیدبان حقوق بشر» در سال ۱۳۹۲، اعضای یئنی‌گاموح، تشکل «حرکت بیداری ملی آذربایجان جنوبی نوین»، می‌گویند که‌ «بیش از یک دهه است در کنار سکولاریسم و حق خودمختاری برای آذری‌های ایران به ارتقای هویت فرهنگی و زبان آذری پرداخته‌اند.»

احمد شهید، گزارشگر سازمان ملل متحد در آخرین گزارش خود از صدور احکام سنگین برای این پنج زندانی آذربایجانی انتقاد کرده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.