ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خروج اعتراضی وزیران کرد از جلسات کابینه عراق

وزیران کُرد دولت مرکزی عراق در اعتراض به سخنان نوری مالکی، نخست‌وزیر این کشور، در نشست‌های کابينه اين دولت شرکت نخواهند کرد.

وزیران کُرد دولت مرکزی عراق در اعتراض به سخنان نوری مالکی، نخست‌وزیر این کشور، در نشست‌های کابينه اين دولت شرکت نخواهند کرد.

کابینه دولت مرکزی عراق

به‌گزارش رویترز، نوری مالکی چند ساعت پیش از این اقدام، کردستان عراق را منطقه امن داعش خوانده و در سخنانی گفته بود شهر اربيل در اقلیم کردستان عراق به اتاق عمليات جنايتکاران، بعثی‌ها، القاعده و تکفيری‌ها تبديل شده و ديگر نمی‌توان در برابر آن سکوت کرد.

نخست‌وزیر عراق همچنین کردها را به سوء‌ استفاده از شرايط کنونی برای جدا شدن از عراق و اعلام استقلال متهم کرد.

شبکه الجزیره گفته است مسعود بارزانی، رئيس اقليم کردستان عراق در واکنش به این سخنان نوری مالکی از وزیران کُرد در دولت مرکزی اين کشور خواسته است که از دولت خارج شوند.

مسعود بارزانی چندی پیش اعلام کرده بود که کردستان عراق یک همه‌پرسی‌ درباره استقلال این منطقه برگزار خواهد کرد.

بارزانی با بیان اینکه «عراق در حال حاضر تجزیه شده و استقلال از این کشور حق طبیعی کُردها است»، گفته بود: «از این به بعد، ما کتمان نخواهیم کرد که استقلال هدف ما است. عراق عملا تجزیه شده و آیا قرار است ما هم در چنین شرایط فاجعه‌باری که کشور دچار آن شده است زندگی کنیم؟»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • faryad

    به گزارش ایسنا، به نقل از اسکای نیوز، امید صباح، سخنگوی مسعود بارزانی،‌ رئیس منطقه کردستان عراق عنوان داشت: نوری مالکی، نخست وزیر عراق دچار حالت عصبی شده و کنترل خود را از دست داده است. وی در ادامه افزود: مالکی باید از ملت عراق عذرخواهی کرده و از سمت خود کناره گیری کند. صباح همچنین عنوان داشت: مالکی تلاش می کند تا اشتباهات و شکست خود را توجیه کرده و مسئولیت شکستش را متوجه دیگران کند. ما باید بگوییم که افتخار بزرگی برای مردم کردستان است که اربیل تبدیل به محلی برای تمام مظلومان از جمله کسانی که از دست دیکتاتوری مالکی فرار کرده‌اند شود. پیشتر مالکی در سخنان تلویزیونی خود عنوان داشته بود که اربیل به پایگاهی برای نیروهای داعش تبدیل شده است و کردها از شرایط کنونی عراق برای اعلام استقلال سوء استفاده می‌کنند.