ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مقام عالی سرویس اطلاعاتی آمریکا ملزم به ترک آلمان شد

دولت آلمان در واکنش به اقدامات جاسوسی، از مقام ارشد امنیتی آمریکا خواست خاک این کشور را ترک کند.

دولت فدرال آلمان نسبت به موارد جدید جاسوسی ایالات متحده آمریکا عکس‌العمل نشان داد و از عالی‌ترین مقام نمایندگی امنیتی آمریکا در آلمان خواست خاک این کشور را ترک کند.

نماینده سرویس اطلاعاتی آمریکا ملزم به ترک خاک آلمان است. دولت فدرال آلمان از این مقام خواسته به دلیل جنجال‌های جاسوسی اخیر از کشور خارج شود.  کلمنس بینینگر، رئیس کمیسیون نظارت بر سازمان‌های اطلاعاتی در مجلس آلمان با اعلام این خبر، آن را «واکنش به کوشش طولانی و ناموفق در همکاری دوجانبه برای شفاف‌سازی مسئله» خواند.

این تصمیم پس از نشست مشورتی اعضای کمیسیون یاد شده در روز ۱۰ ژوئیه  در  پیوند با موارد جاسوسی آمریکا در آلمان اعلام  شد. واکنش آلمان پیامی قاطع و روشن برای آمریکا دارد اما سفیر آمریکا در برلین هنوز در این زمینه موضع‌گیری نکرده است.

پیشینه موضوع به یک هفته قبل باز می‌گردد. از اوایل ژوئیه  مشخص شد که دو مقام دولتی آلمان،  تحت هدایت احتمالی سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا برای مقاصد جاسوسی هستند.

روز چهارشنبه ۲ ژوئیه و پس از بازداشت یک مامور ۳۱ ساله سرویس اطلاعاتی آلمان، خبرها به رسانه‌ها راه یافتند.  این مامور متهم است به این که در یک‌سال گذشته بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ سند محرمانه از سیستم مرکزی سرویس اطلاعاتی آلمان را استخراج و روی فلش مموری ذخیره کرده است.

اسناد ذخیره شده از سوی این مامور، از جمله شامل داده‌های کمیته تحقیق پارلمان آلمان پیرامون فعالیت‌‌های جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا در آلمان و شنود مکالمات تلفنی شهروندان و سیاستمداران این کشور بوده‌اند.

رسانه‌های آلمانی نوشته‌اند که فرد بازداشت شده بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴، اطلاعاتی را نیز به یک مامور سرویس مخفی آمریکا فروخته و به ازای آن ده‌ها هزار دلار گرفته است.

کمی پس از انتشار خبر بازداشت این مامور، جان امرسون، سفیر آمریکا در برلین برای گفتگو در این زمینه به وزارت خارجه آلمان فراخوانده شد. در عرف دیپلماتیک، دعوت به گفتگو ، معنای احضار ندارد اما در عین حال به معنای آن است که مسئله برای کشور دعوت‌کننده بسیار مهم است.

فرد دوم نیز ، ماموری در وزارت دفاع آلمان است که متهم به مبادله اطلاعات محرمانه با آمریکایی‌هاست.

وزیر دارایی آلمان، در واکنش به موضوع یاد شده، در گفتگویی تلویزیونی، آمریکا را به «حماقت» متهم کرد. وولفگانگ شویبله چهارشنبه ۹ ژوئیه گفت تردیدی نیست که آلمان  در رویارویی با تهدیدهای تروریستی با سازمان اطلاعات مخفی آمریکا همکاری دارد اما «این بدان معنا نیست که آمریکایی‌ها افراد درجه سه ما را اجیر کنند.»

جاسوسی جدید در حالی برملا می‌شود که سایه شنود تلفن‌های آنگلا مرکل توسط آژانس امنیت ملی آمریکا هنوز بر روابط دو کشور سنگینی می‌کند. بنا بر اسناد افشاشده توسط ادوارد اسنودن، سرویس اطلاعاتی امریکا  از سال ۲۰۰۲ میلادی، مکالمات تلفن‌ همراه صدراعظم آلمان را شنود می‌کرد.

صدراعظم آلمان در انتقاد به خبرچینی‌های جدید در کشورش، جاسوسی علیه دوستان و هم‌پیمانان را هدر دادن انرژی دانسته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • mansour

    دکتر ملکی سوسیالیست با شخصیتی است که باید مورد احترام و حمایت قرار گیرد، متأسفانه ایشان به علت داشتن علایق خاص سیاسی که در تضاد با دمکراسی و  دمکراسی خواهی است،نمی تواند الگوی سیاسیون_ ایرانی _مدافع مردمسالاری باشد. دمکراسی خواهان در جهان و مخصوصأ در جوامعی که جهان سوم نام دارند،  خواهان یک حکومت جمعی سکولار بوده و حذف هر فرد و یا گروه سیاسی -  عقیدتی را مغایر با اصول دمکراسی میدانند و مروجان تک حزبی را در صف حامیان یک نظام مردمسالار بشمار نمی آورند. هر زمان که روشنفکران طیف چپ به صراحت اعلام کنند که افکار سوسیالیستی و نظام  دمکراتیک سوسیالیستی بدرد جوامع بشری نمی خورد و فقط یک نظام مردمسالار است  که آزادی و استقلال کشور را تضمین میکند،انگاه میتوان ان شخصیت سیاسی را در زمره آزادیخواهان واقعی و مدافع مردم و مردمسالاری به حساب آورد.درود سیاسی بر اقای  ملکی و کلیه مبارزان راه ازادی و استقلال