ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جنتی: فتنه‌گران به دانشگاه‌ها راه یافته‌اند

احمد جنتی دولت حسن روحانی را به‌شدت مورد انتقاد قرار داد و گفت این دولت با شعار «اعتدال» خود سبب بازگشت مخالفان به پست‌های دولتی، به‌ویژه در دانشگاه‌ها شده است.

آیت‌الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان در نماز جمعه تهران به دولت حسن روحانی هشدار داد و گفت «فتنه‌گران» راهشان باز شده و این مسأله جدی است.

احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان

جنتی گفت: «در شرايط جديد متأسفانه دائما چراغ سبز به فتنه‌گران نشان داده می‌شود و با کلمه اعتدال اميدوارشان کرده‌اند.»

مقام‌های ایرانی از اعتراضات مردمی سال ۱۳۸۸ که نزدیک به یک سال به‌طول انجامید به‌عنوان «فتنه» یاد می‌کنند و کسانی را که در این اعتراضات شرکت داشتند «فتنه‌گر» می‌نامند.

احمد جنتی گفت: «عناصر مرتد، سابقه‌دار، محکوميت‌دار و زندان‌رفته يکی‌يکی راهشان باز شده و اميدوار شدند تا بتوانند بيايند و پست‌ها را اشغال کنند که از جمله پست‌ها، دانشگاه‌ها است که کار کادرسازی نظام را برعهده دارند.»

وی با بیان این‌که «اين مسأله جدی است»، اقدامات دولت روحانی در دانشگاه‌ها را چنین برشمرد: «انتصاب افرادی که در قائله ۱۸ تير ۷۸ و فتنه ۸۸ نقش مؤثر داشتند»؛ «انتصاب افراد بدون استعلام از مراجع قانونی»؛ «انتصاب در عين مخالفت مراجع قانونی»؛ «برکناری عناصر مؤمن در دانشگاه» و «ادامه سرپرستی رؤسای دانشگاه‌هايی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی رأی نياورده‌اند».

جنتی گفت: «اين چه دهن‌کجی به شورای انقلاب فرهنگی و مجلس است؟ اين‌گونه افراد يکی‌يکی می‌آيند سر کار و پست‌ها را اشغال می‌کنند و من نمی دانم اين چه برخوردی بود که مجلس کرد، بنده شخصا باورم نمی‌آيد کسی که از اول کار خود را نشان داد، هويت خود را مشخص کرده که چگونه است و بعد با فشار زور و امثالهم درست نمی‌شود.»

اشاره احمد جنتی به ماجرای استیضاح رضا فرجی‌دانا، وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری ایران در مجلس است. شماری از نمایندگان مجلس در هفته نخست تیرماه سال جاری، طرح استیضاح رضا فرجی‌دانا را تسلیم هیأت رئیسه مجلس کردند. در توضیح دلایل این استیضاح از جمله به بازگشت دانشجویان ستاره‌دار، انتصاب‌های وزارت علوم و فرایند انتخاب رؤسای دانشگاه‌ها اشاره شده بود اما در پی نشست علی لاريجانی، رئيس مجلس ايران با وزير علوم و استيضاح‌کنندگان وی، استيضاح اين وزير در روز دوشنبه ۱۶ تيرماه منتفی اعلام شد. قرار شده است خواسته‌های استيضاح‌کنندگان در طی يک ماه آينده پيگيری شود.

دبیر شورای نگهبان همچنین برداشت دولت از شعار «اعتدال» را مورد انتقاد قرار داد و گفت: «خيال می‌کنند معنی اعتدال اين است که ديگر برخورد با دشمن و با عناصر شناخته‌شده دشمن نکنيم و اين ضد اعتدال و افراط است.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • دتدپور

    37 سال از فتنه ای بزرگ در کشورمان می گذرد. رشد مدرنیسم در دنیای غرب شرایط رشد و وجودی عناصر ضد ( آنتی تز) مدرنیته را تقویت بخشید. انقلاب ایران خود بزرگرین فتنه علیه مدرنسم بود . رهبری این نوع تجمعات و اعتراضات طبق تجربه خودمان ار عقب مانده ترین اقشار اجتماعی و مذهبی تشکیل یافته است. تجربه ادامه بهار عربی و اتفاقات سوریه و طالبان داعش در ادامه همان عنصر ضدمدرن و ارتجاعی است که سر پرچمدار ان در خاورمیانه ایران و جمهور ولایت فقیه است. این عنصر ضذ مدرنیسم ار هر امکان برای تخریب در غرب استفده کرده است. نسل اول تشکیل دهندگان جمهور ارتجاع اسلامی که همراه خمینی به جماران بارگاه خلافت خمینی ارسال شدند اکنون مهره های حکومتی مهم این حکومت فاسد جهل و جهالت را تشکیل می دهند. متاسفانه کم نیستند از این افراد که سنیی بالای 90 سال دارند و دیدگاههای آنها از ماقبل دوره نوح پیامبر هست. و این مومنین ( بخوان مرتجعان) مشکات جهان امروز سرمایه داری و گلوبالیسم را با خزعبلاتی مثل فتنه و ولایت فقیه و خلافت داعشی خامنه ای حل کنند.

  • اچ

    ببینید سرنوشت کشوری چون ایران دست چه (نا)کسانی افتاده

  • محمد رضا

    متاسفانه آخوندها ادبیاتی جز انگِ دشمنی به این و آن ندارند، یک کلمهٔ فتنه را برای چند سالی یاد گرفته اند و ول کن معامله نیستند. حالا اگر با بقّال و نانوای سر کوچه اِشان هم دعوایشان بشود آنها را فتنه گر می نامند. مثالِ جنتی مثلِ ضبط صوتِ آقا میماند که یکی دو روز قبل از نمازِ جمعه در محفلِ ایشان میرود که بداند چه مطلبی برای نماز جمعه باید بگوید. فقط تعجب این است که ایشان چرا ازجانب خودش نمیتواند حرف بزند؟ از فتنه گرانی چون جلیلی ها و احمدی نژاد ها و مرتضوی ها که مملکت را به ورطهٔ نابودی کشانده جنتی انگارهیچ نمی داند و لب از لب نمی گشاید.از این آدمها که خودشان را به خواب زده اند انتظارِ دارا بودن به وجدانِ اجتماعی نیست که نیست.

  • faryad

    فتنه‌گر تو و گروهت میباشند که ۳۵ سال مملکت را به افتضاح و مصیبت سیاه کشانده اند.

  • Delavar

    نماز جمعه را به دلیل قلت تعداد نمازگزاران که نمی توانست حتی کادر دوربین را پر کند، دوباره از مصلای بزرگ به صحن دانشگاه مفلوک تهران بازگردانده اند. منظور از بازگشت فتنه گران به دانشگاه این است و نه چیز دیگر.

  • بهنام

    سران واقعی فتنه : خامنه ای - سپاه قلچاقجیان پاسدار - مجلس فرمایشی - شورای نگهبان - وزارت اطلاعات - قوه قضائیه - و سرانی که این دستگاه ها را هدایت میکنند ، میباشند .