ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پدر یکی از قربانیان کهریزک:«مرتضوی گفت من خلاف کردم»

پدر محمد کامرانی، از قربانیان کهریزک، می‌گوید سعید مرتضوی، دادستان پیشین تهران در جریان دادگاه گفته است: «من خلاف کردم و دست و پای شما را می‌بوسم»

علی کامرانی پدر محمد کامرانی، يکی از قربانيان بازداشتگاه کهريزک می‌گويد که سعيد مرتضوی، دادستان پيشين تهران در جريان دادگاه گفته است: «من خلاف کردم، داديار من خلاف کرده و من عذرخواهی می‌کنم و دست و پای شما را می‌بوسم.»

پس از حادثه کهریزک سعید مرتضوی از دستگاه قضائیه ایران معلق شد

کامرانی که به مناسبت پنجمين سالگرد مرگ شماری از معترضان به انتخابات سال ۱۳۸۸در بازداشتگاه کهريزک با روزنامه شرق گفت‌وگو کرده، افزود: «ما (به مرتضوی) پاسخ داديم همان‌طور که روز اول می‌گفتی بچه‌های ما "مننژيت" گرفته‌اند، حالا در رسانه از مردم ايران و خانواده جان‌باختگان عذرخواهی کن و تغيير رويه بده تا من ببخشم. او در دفتر دکتر کمالی، وکيل ما اين‌ها را می‌گفت اما در عمل انجام نمی‌داد.»

سعيد مرتضوی، دادستان پيشين تهران، حسن زارع دهنوی، معاون سابق امنيتی دادستانی تهران و علی‌اکبر حيدری‌فر، دادياری که دستور انتقال تعدادی از معترضان انتخاباتی در سال ۱۳۸۸را به بازداشتگاه کهريزک داده بود، سه متهم اين پرونده هستند.

در بازداشتگاه کهريزک دست‌کم سه نفر از معترضان به نتيجه انتخابات بحث‌برانگيز رياست‌جمهوری سال ۱۳۸۸ايران، به‌ نام‌های امير جوادی‌فر، محسن روح‌الامينی و محمد کامرانی کشته شدند.

مرتضوی در ابتدا علت مرگ اين سه تن را بيماری مننژيت اعلام کرد اما مدتی بعد با تشکيل کمتيه‌های حقيقت‌ياب مشخص شد که اين سه نفر بر اثر ضرب و شتم جان داده‌اند.

نخستين جلسه دادگاه متهمان پرونده بازداشتگاه کهريزک روز سه‌شنبه هشتم اسفند سال ۱۳۹۱در شعبه ۷۶دادگاه کيفری استان تهران به رياست قاضی مدير خراسانی و به‌صورت غيرعلنی برگزار شد.

هیأت قضايی اين پرونده که شامل پنج قاضی به رياست قاضی مدير خراسانی بودند، در نهايت پس از گذشت ۱۱جلسه، در ابتدای خرداد سال ۱۳۹۲پايان دادرسی را اعلام کردند.

مزار محمد کامرانی فر، بهشت زهرا تهران

بعد از حدود يک ماه از اعلام پايان دادرسی، ابتدای مردادماه سال ۱۳۹۲شعبه ۷۶ دادگاه کيفری استان تهران، احکام متهمان اين پرونده را صادر کرد.

غلام‌حسين محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائيه همان موقع اعلام کرد تا زمانی که احکام متهمان قطعی نشود، نمی‌توان جزئيات آن را اعلام کرد.

اما خبرگزاری‌ها گزارش دادند که دادگاه کيفری سه متهم پرونده را در رابطه با اتهام بازداشت غيرقانونی به انفصال دايم از خدمات قضائی و پنج سال انفصال از خدمات دولتی محکوم کرده و سعيد مرتضوی متهم رديف اول پرونده به اتهام گزارش خلاف واقع به ۲۰۰هزار تومان جريمه نقدی نيز محکوم شده است.

اين در حالی است که وی در مورد اتهام معاونت در قتل محمد کامرانی، از بازداشت‌شدگانی که در کهريزک کشته شد، با نظر اکثريت قضات بی‌گناه شناخته شد.

در نهايت پس از گذشت ۲۰روز، پرونده با اعتراض هر سه متهم اين پرونده و دو نفر از شاکيان به احکام دادگاه، برای رسيدگی در مرجع تجديد نظر به ديوان عالی کشور فرستاده شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.