ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مقامات آمریکایی: مواضع ايران در مذاکرات هسته‌ای «ناکافی و غيرعملی» هستند

يک مقام رسمی ارشد ايالات متحده روز شنبه به خبرنگاران گفت که مواضع ايران در مذاکرات هسته‌ای با گروه ۱+۵ «ناکافی و غيرعملی» هستند.

يک مقام رسمی ارشد ايالات متحده روز شنبه به خبرنگاران گفت که مواضع ايران در مذاکرات هسته‌ای با گروه ۱+۵ «ناکافی و غيرعملی» هستند.

به گزارش «گاردین» این مقام ارشد که به شرط ناشناس‌ماندن با رسانه ها صحبت کرده گفته است: «در برخی زمينه‌ها ديدگاه‌های ما فاصله بسيار زيادی از يکديگر دارند.»

يک مقام ارشد آمريکايی ديگر نيز گفته که تمديد ضرب‌الاجل ۲۰ ژوئيه کار بسيار دشواری است، زيرا بايد ابتدا از «پيشرفت قابل توجه درباره موضوعات کليدی» در مذاکرات اطمينان حاصل کرد.

گفتنی است که مذاکرات اين هفته با حضور پنج وزير امور خارجه آمريکا، بريتانيا، فرانسه، آلمان و ايران و در غياب پرحاشيه وزير امور خارجه روسيه و چين برگزار می‌شود.

عباس عراقچی، معاون وزير خارجه ايران نيز روز شنبه به تلويزيون دولتی ايران گفت که تفاوت‌های طرفين «عظيم و عميق» است، با اين حال «اگر پيشرفت چشمگيری حاصل نشود، به معنای شکست مذاکرات نخواهد بود».

مهم‌ترين مسئله مورد اختلاف بين ايران و غرب در مذاکرات هسته‌ای، توان غنی‌سازی ايران در آينده و ابعاد برنامه هسته‌ای اين کشور است.

همزمان به گزارش خبرگزاری مهر، عباس عراقچی، عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای نیز گفت: «گرایش قالب در این است اگر در تاریخ ۲۹ تیر ماه به نتیجه نرسیم، خیلی تمایلی به تمدید شش ماهه دوم نیست، خود ما هم تمایل چندانی نداریم مگر اینکه تا  ۲۹ تیر به این نتیجه برسیم که مذاکرات صرفا چند روز تمدید نیاز دارد .»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Delavar

    ایران با تشنه نشان دادن خود به مذاکرات برای رفع تحریم ها بخوبی با طرف های خود بازی کرد. از تشدید تحریم ها جلوگیری کرد و واقعاً دیوار تحریم های سابق هم ترک برداشته و بالاخره تا حدی امکان تدارک ملزومات فراهم شده . گام بعدی این است که با توجه به نشان دادن شکست مذاکرات ادعا کند مقصر طرف مقابل است و با آماده کردن افکار عمومی دنیا به سمت تولید " فناوری های هسته ای بازدارنده" برود و یک بار برای همیشه قال را بکند. در شرایطی که جنگ سرد بین قدرت ها بالا گرفته اگر این کار را بکند طرف دیگر چه دارد که رو کند؟ جمهوری خواهان هم از این بابت شاکر ایران خواهند بود. برای تضمین امنیت، یکپارچگی و ثبات کشور این کار باید انجام بشود. اینکه به رقابت اتمی در منطقه دامن زده شود اصلا مهم نیست. نفس کار باعث ثبات خواهد شد و لا اقل خیری به کشور میرسد از این همه سرمایه گذاری و قربانی دادن. در غیر این صورت باید گفت هیچ چیز دعوای انرژی هسته ای ارزش این سختی ها را نداشت.

  • farid

    چه توافقی ؟ رهبر!؟ بمب و موشک میخواهدتا به اسراییل پرتاب کند.

  • ESI

    فرستادن اوباش سد علی چلاق .ساندیس خور به خیابانها به همین علت است .لعنت بر خمینی دجال 

  • بهنام

    از هم اکنون و همانطور که قبلآ پیش بینی کرده بودم مذاکرات به هیچ نتیجه ای نرسیده و شکست خورده است .