ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله ارتش عراق برای بازپس‌گیری تکریت

ارتش عراق، صبح روز سه شنبه ۲۴ تیرماه حملات تازه‌ای را برای باز پس گیری شهر تکریت آغاز کرده است. این شهر اکنون تحت کنترل شبه‌نظامیان داعش است.

ارتش عراق، صبح روز سه شنبه ۲۴ تیرماه (۱۵ ژوئیه) حملات تازه‌ای را برای باز پس گیری شهر تکریت آغاز کرده است. این شهر اکنون تحت کنترل شبه‌نظامیان داعش است.

نبرد سنگین بین نیروهای شبه‌نظامی سنی و ارتش عراق در جنوب تکریت از صبح امروز همچنان ادامه دارد.

سربازان ارتش عراق به رویترز گفته‌اند که ارتش از توابع جنوبی شهر تکریت حمله کرده، در روز سوم ژوئیه روستای العوجه که محل تولد صدام حسین است را پس گرفته و اکنون به سمت شمال تکریت در حال حرکت است.

شهر تکریت، در ۱۲ ژوئن ۲۰۱۴ پس از درگیری‌های شبه‌نظامیان سنی با ارتش عراق تحت کنترل گروه داعش در آمد.

حملات ارتش عراق برای بازپس‌گیری تکریت، بیش از ۱۸ روز است که آغاز شده، اما ارتش عراق و شبه‌نظامیان شیعه که به‌عنوان نیروی داوطلب همراه ارتش شده‌اند، در مناطق تحت کنترل شبه‌نظامیان سنی، موفق نبوده‌اند.

تکریت، زادگاه صدام حسین، در ۱۶۰ کیلومتری شمال بغداد قرار دارد و محل سکونت بیشتر افسران سابق حکوت بعث، نزدیکان و حامیان صدام حسین است.

گروه شورشی موسوم به «دولت اسلامی عراق و شام» (داعش) که اکنون خود را «دولت اسلامی» خوانده، در یک ماه گذشته بخش‌های قابل توجهی از عراق را تحت کنترل خود در آورده است.

داعش که در جنگ داخلی سوریه نیز کنترل مناطقی از آن کشور را در دست گرفته، با ضمیمه‌کردن قلمروی خویش در عراق و سوریه، به ادعای خود «خلافت اسلامی» برپا ساخته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.