ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۸۹ نفر در حمله انتحاری به بازار پکتیکا کشته شدند

دست کم ۹۰ نفر در انفجار بمب در بازاری در پکتیکا در جنوب شرقی افغانستان جان خود را از دست دادند. بیشتر قربانیان این سوءقصد انتحاری مردم عادی و غیر نظامی بودند.

دست کم ۹۰ نفر در انفجار بمب در بازاری در پکتیکا در جنوب شرقی افغانستان جان خود را از دست دادند. بیشتر قربانیان این سوءقصد انتحاری مردم عادی و غیرنظامی بودند.

مقامات محلی پکتیکا می‌گویند انفجار تمام منطقه را لرزاند.

ظهر  سه‌شنبه ۱۵ ژوئیه، انفجار بمب جاسازی شده در یک خودرو، جان ده‌ها نفر در بازاری در پکتیکا در ولایت ارگون را گرفت. پلیس محلی پیشتر به شواهد این سوءقصد پی برده بود، اما تلاش برای متوقف کردن خودرو دیرهنگام بود.  مقامات ولایت پکتیکا می‌گویند ده‌ها مغازه در اثر انفجار تخریب شده‌اند و هنوز افراد زیادی زیر آوار هستند.

این حمله، مهیب‌ترین سوءقصد در افغانستان از آغاز سال جاری به شمار می آید و هنوز فرد یا گروهی مسئولیت آن را بر عهده نگرفته است.

مقامات پکتیکا می‌گویند بیمارستان‌های دولتی از مجروحان پر شده است و دیگر جا ندارند. در میان کشته شدگان، دو مامور پلیس نیز دیده می‌شوند. انفجار تمام منطقه را لرزانده و بخش بزرگی از بازار و همچنین یک مسجد را تخریب کرده است. احتمال می‌رود شمار قربانیان بیشتر شود.

محل حادثه در نزدیکی وزیرستان شمالی است که کانون شبه‌نظامیان طالبان محسوب می‌شود. ارتش پاکستان به تازگی عملیاتی را علیه ستیزه‌جویان در این ناحیه شروع کرده است. این نگرانی وجود دارد که شورشیان، از مرز عبور کرده و وارد مناطق شرقی افغانستان شده باشند.

معاون والی ارگون، در نخستین واکنش، ارتباط این حمله با ماموریت‌های نظامی در افغانستان را مردود دانست و تاکید کرد که هیچ پایگاه نظامی در نزدیکی محل انفجار وجود ندارد.

هم‌زمان با انفجار در پکتیکا، دو مامور بخش مطبوعاتی مقر ریاست جمهوری افغانستان نیز جان خود را در انفجار بمبی جاسازی شده در یک خودرو از دست دادند. مقر ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرده است که کشتگان یک فیلمبردار و یک تکنسین بوده‌اند. طالبان مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.

سوءقصد انتحاری روز سه‌شنبه در حالی ۹۰ کشته برجای گذاشت که مناقشات سیاسی افغانستان بر سر نتیجه مقدماتی دور دوم انتخابات ریاست جمهوری پایان گرفته و قرار شده کلیه آرا ظرف سه هفته با نظارت سازمان ملل بازشماری شوند.

عبدالله عبدالله و اشرف غنی‌ احمدزی پذیرفته‌اند که به نتیجه این بازشماری گردن نهند و هر کس برنده اعلام شد، دولت وحدت ملی تشکیل دهد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.