ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اسرائيل رهبران حماس را نیز هدف حمله قرار داد

اسرائيل رهبران حماس را، پس از يک هفته بمباران پی در پیِ غزه، هدف حملاتش قرار داده. حملات به غزه تاکنون ۲۰۵ نفر کشته و ۱۵۰۰ زخمی برجای گذاشته.

اسرائيل رهبران بلندپايه حماس را، پس از يک هفته بمباران پی در پیِ غزه، هدف حملات خود قرار داده است. در اولين ساعات چهارشنبه ۱۶ ژوئيه، حملات به غزه به مرگ حداقل هفت فلسطينی منجر شد. حملات اسرائيل به خاک غزه در يک هفته گذشته حدود ۲۰۵ نفر کشته و ۱۵۰۰ زخمی برجای گذاشته است.

حملات اسرائيل به خاک غزه در يک هفته گذشته حدود ۲۰۵ نفر کشته و ۱۵۰۰ زخمی برجای گذاشته

به گزارش خبرگزاری «آسوشيتد پرس»، وزير امور داخلی حماس گفته است که اسرائيل حدود ۳۰ خانه شامل منازل رهبران ارشد حماس، محمود الزهار، جميله الشنطی، فتحی حماد، و اسماعيل اشکر را مورد حمله قرار داده است.

زهار چهره مهمی در به قدرت رسيدن دوباره حماس در سال ۲۰۰۷ محسوب می‌شود و سه شخص ديگر اعضای پارلمان فلسطين هستند که در سال ۲۰۰۶ انتخاب شدند. گفته می‌شود که در زمان حمله به خانه الزهار وی در جايی مخفی شده بود. پس از شروع حملات اسرائيل بسياری از رهبران حماس خود را مخفی کرده‌اند.

اين حملات در حالی رخ می‌دهند که سه‌شنبه اسرائيل موافقت خود را با طرح آتش‌بس مصر اعلام کرد. اما حماس گفت اين طرح هيچگاه به شکل رسمی مورد مشورت با طرف فلسطينی قرار نگرفته است. به گزارش روزنامه «گاردين»، بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل گفته است که «وقتی آتش‌بسی نباشد، پاسخ ما آتش است.»

ارتش اسرائيل در روز چهارشنبه گفت که پيام‌های اخطار را به ساکنان نوار شمالی غزه رسانده‌اند تا آن‌ها خانه‌های خود را تا ساعت هشت صبح (پنج صبح به وقت گرينويچ) و پيش از حملات جديد ترک کنند.

گفته می‌شود جنگ اخير خونبار‌ترين حمله اسرائيل در پنج سال گذشته است

اين پيام‌های اخطار با پرتاب اعلاميه‌ها، ارسال پيام‌های تلفنی و غيره به هزاران تن از ساکنان دو شهر بزرگ اين منطقه رسيده است. وزير امور داخلی حماس اين پيام‌ها را جنگ روانی خوانده و از مردم خواسته است به آن‌ها اعتنايی نکنند.

اسرائيل هدف حملات خود به غزه را متوقف ساختن شبه‌نظامیان فلسطينی می‌داند که به اسرائيل موشک پرتاب می‌کنند. تا کنون گروه‌های فلسطينی حدود ۷۰۰ موشک به سوی خاک اسرائيل پرتاب کرده‌اند. اين موشک‌پرانی‌ها در روز سه‌شنبه برای نخستين‌بار از آغاز دور جديد مناقشات يک کشته بر جای گذاشته است. گفته می‌شود که با در نظر گرفتن کشته‌های طرف فلسطينی، جنگ اخير يکی از خون‌بار‌ترين حملات اسرائيل در پنج سال گذشته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.