ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تصمیم نهایی برای اجرای حکم قصاص راضيه ابراهيمی پس از ماه رمضان

اگر با درخواست اعاده دادرسی پرونده راضيه ابراهيمی عروس ۱۷ساله‌ای که مرتکب قتل همسرش شده بود، موافقت نشود، احتمال دارد حکم قصاص وی پس از ماه رمضان اجرا شود.

اگر با درخواست اعاده دادرسی پرونده راضيه ابراهيمی عروس ۱۷ساله‌ای که مرتکب قتل همسرش شده بود، موافقت نشود، احتمال دارد حکم قصاص وی پس از ماه رمضان اجرا شود.

به‌گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسن آقاخانی وکيل پرونده راضيه ابراهيمی گفت: «در رابطه با اين پرونده مجدداً درخواست اعاده دادرسی خود را به شعبه ۳۵ديوان عالی کشور داده‌ايم که ممکن است با درخواست ما موافقت شود. در صورت عدم موافقت با درخواست اعاده دادرسی احتمالاً حکم قصاص موکلم بعد از ماه مبارک رمضان اجرا خواهد شد.»

راضیه ابراهیمی در سن ۱۴ سالگی ازدواج کرده، در ۱۵سالگی فرزند خود را به دنیا آورده و از چهار سال پیش در سن ۱۷ سالگی به دلیل قتل همسرش مجرم شناخته شده است. راضیه ابراهیمی گفته قربانی خشونت خانگی بوده است.

وی که در حال حاضر در زندان سپيدار اهواز است، يکم ارديبهشت‌ماه، به محل اجرای حکم برده شد، ولی پيش از اين که مادر مقتول صندلی را از زير پای وی بکشد، گفت که در هنگام ارتکاب جرم تنها ۱۷ سال داشته و نوجوان بوده است. همين جمله موجب می‌شود که به دستور قاضی اجرای حکم حاضر در محل، راضيه از صندلی پايين آورده شده و به سلولش بازگردانده شود تا به پرونده وی دوباره رسيدگی شود.

ناوی پیلای، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل روز پنج‌شنبه (۳ژوئیه / ۱۲تیر) خواستار توقف حکم اعدام راضیه ابراهیمی شده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • نازنین حاتمی

    به نظر من راضیه ابراهیمی باید عفو شود

  • afshin jam , afshin

    هر گونه که تحلیل کنیم، جمهوری اسلامی مسول این قتل است. ۱- اجازه داده این خانم در سنّ ۱۴ سالگی ازدواج کند، ۲- با تشویق برای بچه دار شدن، دختری که خود بچه هست ، در سنّ ۱۵ سالگی بچه دار شده. ۳- قتل در سنّ ۱۷ سالگی اتفاق افتاده و طبق قوانین بین المللی که جمهوری اسلامی قبول کرده و همچنین قوانین تأیید شده اخیر در جمهوری اسلامی، افراد زیر ۱۸ سال که باعث قتل شوند اعدام نمی‌شود. اگرچه جمهوری اسلامی هزاران بار ثابت کرده که قانون را احترام نمیگذارد، ولی‌ اعدام این خانم به عنوان قتل عمد حکومتی تلقی‌ میشود و جمهوری اسلامی در مقابل مردم ایران و جامعه مسول و باید جواب گوی باشد، و باعث بی‌ آبرویی دیگری برای جمهوری قاتل اسلامی خواهد بود.

  • بهنام

    متاسفانه این سنتهای غلط از *** به ایرانیان رسیده است که دختر تازه بالغ را با سن بسیار کم به خانه بخت میفرستند . باز هم جای شکرش باقیست که با الگو قرار ندادن ازدواج محمد با عایشه ، دختربچه های نه ساله را به عقد مردان *** شصت ساله در نمی آورند .