ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شورشیان اوکراین به طور موقت متعهد به آتش‌بس شدند

پیش بینی می‌شود که سانحه غروب پنج‌شنبه ۱۷ ژوئیه، به بحران در روابط روسیه و غرب دامن زند. انگشت اتهام به سمت جدایی‌طلبان اوکراینی طرفدار روسیه دراز شده است.

جدایی‌طلبان اکراین قول دادند که برای دو تا چهار روز پس از سقوط هواپیمای مالزیایی جنگ با دولت این کشور را متوقف کنند.

به گزارش واشینگتن پست این اقدام برای بازیابی بقایای این هواپیما صورت می‌پذیرد که با ۲۹۸ سرنشین خود در منطقه‌ای جنگی سرنگون شده است، گرچه دولت اکراین می‌گوید که شورشیان هنوز دسترسی به منطقه را محدود کرده‌اند و تنها به نیروهای اورژانس محلی اجازه ورود به منطقه را می‌دهند.

این خبر در حالی اعلام شد که رهبران جهان خواستار تحقیقات بیشتر در رابطه با هواپیمای خطوط هواپیمایی مالزی شدند که در روز پنجشنبه ۱۷ ژوئیه سقوط کرد. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد این هواپیما توسط موشکهای نظامی ساخت روسیه سرنگون شده است. روسیه در ماههای اخیر بر خلاف مخالفتهای اروپا و امریکا از جدایی‌طلبان طرفدار روسیه در شرق اکراین حمایت نظامی کرده است.

نیروهای اورژانس و پلیس و حتی معدن‌چی‌های فارغ از خدمت در حال جستجو میان لاشه‌ هواپیما و بدنهای پخش شده در یک منطقه کشارزی وسیع در ۵۰ کیلومتری مرز روسیه هستند.

قرار است که شورای امنیت سازمان ملل در رابطه با موضوع حمله به این هواپیمای مسافربری در روز جمعه جلسه‌ای اضطراری برگزار کند. روسیه یکی از اعضای مهم این شورا محسوب می‌شود.

پوتین خواهان «تحقیقات جامع و عینی» درباره سقوط هوایپمای مالزیایی شد

ولادیمر پوتین، رئیس جمهوری روسیه خواهان «تحقیقاتی جامع و عینی» درباره سقوط هوایپمای مالزیایی شده است؛ هواپیمایی که گمان قوی می‌رود بر اثر شلیک موشک از نقطه‌ای در شرق اوکراین در نزدیکی مرز روسیه سقوط کرده باشد.

این هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ از آمستردام به سوی کوالالامپور، پایتخت مالزی، در حال پرواز بود و ۲۹۸ سرنشین داشت.

در بیانیه‌ای که ولادیمیر پوتین در رابطه با سقوط این هواپیمای مسافربری انتشار داده آمده است که این تراژدی ثابت می‌کند که چرا لازم است بحران اوکراین هر چه زودتر یک راه حل صلح‌آمیز بیابد.

پوتین همچنین با مارک روته، نخست وزیر هلند گفت‌وگویی تلفنی داشته و جان باختن ۱۵۴ هلندی در سانحه سقوط هواپیما را تسلیت گفته است.

پیش بینی می‌شود که سانحه غروب پنج‌شنبه، ۱۷ ژوئیه، به بحران در روابط روسیه و غرب دامن زند. انگشت اتهام به سمت جدایی‌طلبان اوکراینی طرفدار روسیه است که گفته می‌شود از حمایت تجهیزاتی روسیه برخوردارند.

روزنامه «وال استریت ژورنال» نوشته است که به گفته متخصصان نظامی ساقط کردن هوایپمای خطوط پروازی مالزی تنها با شلیک یک موشک پیچیده و قابل هدایت ممکن بوده است. به گفته متخصصان با موشکی که پرتاب‌کننده آن بر دوش حمل شود، نمی‌توان هواپیمایی را که در ارتفاع ۱۰ هزار متری پرواز می‌کند فروافکند. برای اصابت چنین هدفی یک موشک زمین به هوا لازم است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • نکته

    آخرش هم معلوم نمیشود مسئول این جنایت چه کسی بوده. همه (اکراین و روسیه و...)به گردن یکدیگر میاندازند. به نظر من احتمال ربط داشتن این مسئله با حکمی که اخیرا در داگاه لاهه در مورد مقصر شناخته شدن هلند در کشته شدن ۳۰۰ مرد مسلمان در جنگ بوسنی داده است ، وجود دارد.