ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اخبار ضد و نقيض درباره امکان تمديد مذاکرات هسته‌ای

در حالی‌که گفت‌و‌گوها برای تمدید زمان مذاکرات هسته‌ای بی‌نتیجه بوده،‌ رییس‌جمهور و وزیر امور خارجه ایران تمدید ضرب‌الاجل تعیین‌شده را منوط به تغییر شیوه مذاکرات دانسته‌اند.

حسن روحانی، رئيس‌جمهور و محمد جواد ظريف، وزير امور خارجه ايران در سخنانی جداگانه به موضوع مذاکرات هسته‌ای در وين و امکان تمديد زمان اين مذاکرات پرداختند.

«روحانی: «اگر لازم باشد مذاکرات تمدید می‌شود

به گزارش خبرگزاری «مهر»، حسن روحانی عصر پنجشنبه، ۲۶ تيرماه، اعلام کرد که «ايران هيچ‌گاه از تحريم‌ها نترسيده و نخواهد ترسيد و بر اين اساس پای ميز مذاکره نرفته است».

اين سخنان در حالی از سوی روحانی اظهار می‌شود که خبرگزاری «رويترز»، با انتشار گزارشی در همان روز اعلام کرده بود که مهم‌ترين اهرم فشار آمريکا و قدرت‌های اروپايی بر ايران، ترسيم دورنمای اقتصادی دشوار بر اثر ابقای تحريم‌ها بوده است.

به گزارش مهر، روحانی با تاکيد بر صلح‌ آميزبودن سياست‌های جمهوری اسلامی، شرط جمهوری اسلامی برای تمديد مذاکرات را نيز اعلام کرد. وی اظهار داشت: «امروز اگر برای ما مشخص شود که طرف مقابل در برابر حقوق و نظرات ملت ايران در چارچوب مقررات بين‌المللی احترام قائل است، مذاکره را بر اين اساس ادامه می‌دهيم و اگر لازم باشد، زمان مذاکرات را نيز تمديد خواهيم کرد.»

اگر منظور رييس‌جمهور ايران از «امروز»، اشاره به مذاکرات پنج‌شنبه‌شب ميان معاونان وزارت خارجه ايران و آمريکا بوده باشد، اين توافق حاصل نشده است.

مهر در خبر ديگری گزارش داده بود که عباس عراقچی و مجید تخت روانچی، معاونان وزارت خارجه ايران با وندی شرمن، معاون وزير خارجه آمريکا تا يک و نيم بامداد جمعه به مذاکره مشغول بوده اند، اما به توافق بر سر تمديد زمان مذاکرات دست نيافتند. اين خبرگزاری افزوده است که امروز، جمعه ساعت ۹ صبح، مذاکرات بين طرفين ادامه يافته است و احتمالاً نشست خبری پايانی نيز همين امروز برگزار خواهد شد.

محمد جواد ظريف نيز روز پنجشنبه پس از پايان ديدار دوجانبه خود با کاترين اشتون از شرط جمهوری اسلامی برای تمديد مذاکرات سخن گفته بود.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، «ايرنا»، ظريف در اين نشست خبری اعلام کرد که زمان تمديد مذاکرات بر اساس توافق‌نامه ژنو تا ۲۴ نوامبر (آذرماه) مشخص شده است. اما وی در ادامه تاکيد کرد: «ما نمی خواهيم مذاکراتی را تمديد کنيم که دوباره ۱۰روز مانده به پايان مهلت برگرديم و در شرايط تنگنای زمانی مذاکره کنيم بلکه می‌خواهيم از الان تا پايان، زمان‌بندی مذاکرات تا آذرماه را طراحی کنيم.»

او تلويحاً از عدم «وجود يک اراده سياسی در طرف مقابل» انتقاد کرد، اما در عين حال مشکلات را نیز قابل رفع دانست. ظريف همچنين کارهای صورت‌ گرفته در مذاکرات را خوب توصيف کرد، اما افزود که «متاسفانه هنوز کار زيادی داريم».

در همين حال، خبرگزاری دانشجويان ايران، «ايسنا» امروز صبح در خبری اعلام کرد که بر اساس اطلاعات خبرنگار اين خبرگزاری، تمديد مذاکرات برای چهار ماه آينده يعنی تا سه آذرماه قطعی شده، اما نحوه انجام مذاکرات محل گفت‌و‌گو است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.