ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

قالیباف از تفکیک جنسیتی در شهرداری دفاع کرد

قالیباف در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه، با دفاع از تفکیک جنسیتی درشهرداری، گفت: نباید اجازه دهیم زنان در ادارات بیش از همسر خود با نامحرمان تماس داشته باشند.

محمدباقر قالیباف٬ شهردار تهران، امروز ۲۷ تیرماه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران، از تفکیک جنسیتی در مجموعه تحت مدیریتش دفاع کرد. او گفت: «ما غیرت دینی داریم و نباید اجازه دهیم زنان در ادارات بیش از همسر خود با نامحرمان معاشرت و تماس داشته باشند.»

۲۷ اردیبهشت‌، شورای معاونان شهرداری تهران، صورت‌جلسه‌ای را تصویب کرد که در آن به کارگیری زنان در پست‌های مسئول‌ دفتر، منشی و تایپیست در شهرداری ممنوع شده بود.

علاوه بر این، شهرداری تهران اعلام کرده که اتاق‌های زنان و مردان در ادارات شهرداری جدا خواهند شد. اکنون قالیباف با دفاع از این اقدام گفته است: «معاشرت بیشتر زنان با نامحرمان نسبت به همسر و فرزندان «کانون خانواده را تحت تاثیر منفی قرار می‌دهد..»

او در ادامه گفته است: «غیرت ما کجا رفته است؟ حالا بی‌بی‌سی هرچقدر می‌خواهد حرف بزند.»

قالیباف با اشاره به تاسیس پارک بانوان در تهران گفته است: «زمانی که شهرداری تهران می‌خواست پارک بانوان راه‌اندازی کند نیز عده‌ای از همین دست حرف‌های احمقانه می‌زدند.»

شهردار تهران افزوده که بعد از «استقبال» زنان از این پارک‌ها، «رسانه‌های خارجی و ایادی داخلی آن‌ها خفه خون گرفتند و دیگر حرف نزدند.»

این شیوه اظهار نظر محمدباقر قالیباف و لحن و شیوه بیان او به شدت در شبکه‌های مجازی واکنش داشته است و سایت «دیگربان» نوشته که این اظهارات از زمان کناره‌گیری قالیباف از فرماندهی پلیس کم‌سابقه بوده است. به نوشته این سایت، قالیباف از سال ۱۳۸۴ که تلاش برای ریاست بر قوه مجریه را آغاز کرد، در برنامه‌های تبلیغاتی‌اش به طور مستقیم درباره محدودیت‌های اعمال شده علیه زنان موضع‌‌گیری مستقیم نمی‌کرد.

این در حالی است که در پی صدور بخشنامه حذف زنان از تعدادی از پست‌های شهرداری تهران، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده چند روز قبل به خبرگزاری ایسنا گفته بود: «نظر ما همان نظر شورای شهر است. هرچند چنین تصمیم‌هایی با نیت خیر گرفته شود، ولی شهرداری تهران باید پاسخگوی چنین بخشنامه‌هایی باشد.»

او گفته بود که روز گذشته را صرف به دست آوردن صحت و سقم این بخشنامه کرده و قرار است با نرگس معدنی پور- مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران- در مورد این بخشنامه شهرداری جلسه‌ای داشته باشد.

علی صابری- عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران-  نیز در جریان هشتاد و یکمین جلسه شورای شهر تهران، با اشاره به اخبار منتشر شده درباره  حذف زنان از برخی پست‌های شهرداری، گفته بود: «از شهرداری در این رابطه توضیح می‌خواهیم.»

به گزارش خبرگزاری ایلنا، فرزاد خلفی،  معاون مرکز ارتباطات شهرداری تهران نیز گفته بود برای اینکه خانم‌ها «از نظر خانوادگی و رفت و آمد آسیب نبینند قرار شده است معاونان و مدیران شهرداری منشی و مسئول دفتر خانم استخدام نکنند.»

او همچنین گفته بود استفاده نکردن از زنان در سمت‌هایی مانند مسئول دفتر، منشی و تایپیست، به معنای اخراج آنها نیست.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سام

    اتفاقا خوب داره راه رو برای آینده خودش صاف میکنه...خوب هم میدونه که تو این مملکت ملت فقط تو اینترنت به این چیزا اعتراض می کنند و چهار روز بعد هم همه چی یادشون میره. اون هم به هدفی که میخواد میرسه!

  • darya

    برای آینده سیاسیش نیاز داره به این کارا. نمی دونه که زمان به عقب بر نمی گرده.

  • بیکار

    آقای قالیباف، شما اگر غیرت داشتید ( در مقایسه با وضعی که مردم چین ، مالزی، کره جنوبی ، ...، ترکیه بدون نفت ، شیخ نشینهای جنوب خلیج فارس و .... دارند ) وضع مردم ایران اینی نبود که هست . گرسنگی ، بیکاری ، ناامنی ، آلودگیهای زیست بومی ، فساد در همه سطح های حکومتی و .... بیداد میکند. سرمایه ها و دارایی های نجومی مردم گرسنه هم به تاراج میرود و در سوریه و لبنان و غزه و کربلا و نجف و سامرا و حوزه های آخوندی بعضی کشورهای عقب مانده (برای پشتیبانی از خامنه ای) پخش میشود . آقای دکتر کشورداری از کره شمالی ... ا

  • مشهدی

    متاسفانه در نظر Delavar یک توهین به روستاییان است! روستایی بودن دلیل جهل و ظلم نیست و خیلی زا بزرگان علم و معرفت جهان روستایی زاده هستند. این طرز فکر درست نیست. ولی انتقاد به قالیباف وارد است. با ادمه این روش استباه قالیباف گور خودش را کنده و در آینده دموکراتیک جایی ندارد و خدماتی احتمالی قبلی اش هم هدر خواهد رفت. کسانی مثل قالیباف مصداق احمقهایی هستند مثل صدام و قذافی که از شدت غرور و جهالت نمیتوانند تحولات جهان و کشورهایشان درک کنند و همچنان به راه اشتابهشان ادامه میدهند. حالا میفهم چرا حتا مردم خراسان به قالیباف و جلیلی رای ندادند از جمله همان روستاییها! بعنوان یک مشهدی متاسفم چنین اشخاصی نام خراسانی را یدک میکشند. هر چند خراسان بزرگتر از این حرفهاست که که این اندک جاهل و ظالم بتوانند آبروی خراسانیان را ببرند. وقتی هر یک از نامهای بزرگ چون ابن سینا، بیرونی، خیام، فردوسی، ملک الشعرای بهار... برده شود این اندکها پشیزی نیستند.

  • Delavar

    چوب مِزِنُم آی چوب مِزِنُم و 4 تا رای مردم به این روستایی "مدرک گرفته" کار را به اینجا می کشاند. اگر به بعضی ها تعارف بزنی با کفش روی فرش شما می آیند. مردم دیگر درک نمی کنند یک چهره ی برجسته و نخبهبرای احاله ی امور خود به او چجور موجودی می تواند باشد