ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یک نماینده مجلس

۵۱ درصد جمعیت کشور از «بودجه جاری کشور» استفاده می‌کنند

حجت‌الله خدایی سوری نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: «۵۱ درصد جمعیت کشور به شکل‌های مختلف از بودجه جاری استفاده می‌کنند.»

حجت‌الله خدایی سوری، نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: «۵۱ درصد جمعیت کشور به شکل‌های مختلف از بودجه جاری کشور استفاده می‌کنند.»

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، حجت الله خدایی سوری ضمن اشاره به اینکه ضعف مدیریتی یکی از تهدیدات داخلی در مسیر توسعه کشور است، گفت: «اگر مدیریت توانمندی داشتیم خزانه مملکت توسط چندین نفر خالی نمی‌شد.»

این نماینده مجلس با اشاره به این‌که ۵۱ درصد جمعیت کشور به شکل‌های مختلف از بودجه جاری کشور استفاده می‌کنند و حقوق بگیر دولت هستند، گفت: «این در حالی است که در کشورهای دیگر عمده بار فعالیت‌ها روی دوش بخش خصوصی است.»

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس گفت براساس آمار «از هر ۲۴۰ نفر ایرانی یک نفر مدیر است» که این امر باید بررسی شود تا روند توسعه توسط «مدیران توانمند و قوی» طی شود.

پس از پایان جنگ هشت ساله ایران با عراق، دولت هاشمی رفسنجانی انتقاد از برنامه‎های اقتصادی دولت دوران جنگ را در دستور کار قرار داد. هاشمی رفسنجانی بارها از اقتصاد متمرکز و دولت‎گرا انتقاد کرد و خواستار کاهش تصدی‎گری دولت شد.

هم‌زمان، بانک جهانی و صندوق بین‎المللی پول نیز به بهانه کمک به ایران، دولت را به خصوصی‎سازی تدریجی تشویق کردند. در سال ۶۹ تبصره ۳۲ برنامه اول توسعه، نخستین گام برای فرآیند خصوصی‎سازی برداشته شد.

به این ترتیب همه دولت‎های شکل گرفته پس از جنگ در ایران، در پیش‎برد سیاست‌های خصوصی‌سازی همسو و همگام بوده‌اند و در برنامه‌های توسعه پنج‎گانه بر ضرورت توسعه بخش خصوصی و کاهش تصدی‌گری دولت تاکید شده اما آنچه پیداست، عدم دسترسی به اهداف تعیین شده این سیاست و راهبرد است.

حال ۲۵سال پس از اجرای برنامه خصوصی‎سازی در ایران پس از انقلاب، مدیران دولتی سرانجام پذیرفته‎اند که این تجربه ناموفق بوده است و به نقد نیاز دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • اچ

    5 درصد جمعیت هم از نزدیک به همه بودجه جاری و عمرانی و ...