ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله مرگبار پهپادهای آمريکايی به طالبان پاکستان

گفته می‌شود در جریان این عملیات ۱۱عضو طالبان و يک گروه شورشی ازبک کشته‌شده‌اند. دو تن از فرماندهان ارشد طالبان پاکستان نیز در میان کشته‌ها هستند.

عمليات نظامی يک پهباد آمريکايی در پاکستان به کشته‌شدن ۱۱ تن انجاميد. منابع خبری از کشته‌شدن دو تن از فرماندهان بلندپایه طالبان خبر می‌دهند.

ايالات متحده پس از وقفه‌ای شش‌ماهه بار ديگر حمله پهبادهای نظامی خود را از سر گرفت

به گزارش خبرگزاری «الجزيره» و به نقل از يک مقام رسمی پاکستانی، اين حمله در منطقه قبيله‌نشين وزيرستان شمالی، واقع در شمال غربی پاکستان رخ داده است.

همچنين خبرگزاری «رويترز» به نقل از اعضای گروه طالبان نيز کشته‌شدن ۱۱ نفر را تاييد کرده است. اعضای طالبان و نيز اعضای يک گروه شورشی ازبک در ميان اين کشته‌شدگان هستند.

از سوی ديگر، خبرگزاری «فرانسه» نيز با تصديق مرگ ۱۱ نفر در اثر اين حمله، از قول يک مقام رسمی مدعی شد که دو نفر از فرماندهان «مهم» طالبان پاکستان جزء اين کشته‌شدگان بوده اند. هويت اين مقام رسمی فاش نشده است.

منطقه وزيرستان شمالی که دارای مرز مشترک با افغانستان است، سال‌ها محل فعاليت شورشيان طالبان و ديگر شورشيان قومی بوده است که عليه دولت‌های پاکستان و افغانستان و نيز عليه سربازان خارجی حاضر در منطقه دست به عمليات می‌زده‌اند.

حمله گسترده دولت پاکستان به طالبان

ماه پيش و پس از حمله‌ مرگبار شورشيان طالبان به فرودگاه کراچی، مذاکرات شکننده صلح با اين گروه از سوی دولت پاکستان مختومه اعلام شد. پس از آن، دولت پاکستان عمليات نظامی گسترده‌ای را در وزيرستان شمالی آغاز کرد.

بنا به اعلام رسمی ارتش پاکستان، تا کنون ۴۰۰ پيکارجو و ۲۵ سرباز پاکستانی در اين نبرد کشته شده اند. اما اين ارقام به طور مستقل قابل تاييد نيستند، زيرا از دسترسی خبرنگاران به منطقه جلوگيری شده است.

شبه نظامیان طالبان

همزمان با آغاز عمليات نظامی، ايالات متحده نيز پس از وقفه‌ای شش‌ماهه بار ديگر حمله پهبادهای نظامی خود را از سر گرفت.

اما گزارش‌ها از فرار بسياری از پيکارجويان وزيرستان شمالی به مناطق ديگر حکايت می‌کنند. به گزارش الجزيره، شبکه پيکارجويان «حقانی» که مسئول بسياری از حمله‌های خونين در خاک افغانستان دانسته می‌شود، از جمله شورشيان فراری از اين منطقه هستند.

بنا به گزارش نهادهای دفاع از حقوق بشر، بر اثر عمليات نظامی ارتش پاکستان تا کنون ۸۰۰ هزار نفر وادار به ترک خانه‌های خود در وزيرستان شمالی شده اند. اين نهادها همچنين با اشاره به ميزان بالای تلفات غيرنظاميان در حملات پهبادهای آمريکايی، آنها را مورد انتقاد قرار داده اند. بر اساس آمار موسسه غيرانتفاعی «دفتر روزنامه‌نگاری تحقيقی» (TBIJ)، تا کنون بر اثر ۳۸۶ حمله پهبادها در پاکستان از سال ۲۰۰۴، حدود ۳۸۰۰ نفر کشته شده اند که ۹۵۷ نفر آنها غيرنظامی و از ميان ايشان، ۲۰۲ نفر کودک بوده اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.