ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اخراج ۴۱۵ کارمند بی‌بی‌سی برای کاهش هزینه‌ها

بی بی‌سی به دنبال اجرای

بی بی‌سی به دنبال اجرای برنامه صرفه‌جویی ۸۰۰ میلیون پوندی خود، ۴۱۵ نفر دیگر از کارمندانش را اخراج می‌کند تا بتواند تا سال ۲۰۱۷، ۴۸ میلیون‌ پوند برای این شبکه ذخیره کند.

مدیران بی‌بی‌سی می‌گویند که حدود ۷۰ درصد هزینه‌های سالانه‌ این شبکه صرف کارمندان می‌شود.

این بنگاه خبری در حال حاضر ۸۴۰۰ نفر را در خدمت دارد که حدود ۵۰۰۰ نفر از آن‌ها خبرنگارانی هستند که در لندن‌، سراسر بریتانیا و خارج از این کشور فعالیت دارند.

یکی از برنامه‌های بی‌بی‌سی برای کاهش تعداد کارکنان، استفاده بیشتر از تکنولوژی است و به دنبال آن قرار است ۱۹۵ شغل جدید ایجاد شود، اما برای اجرای این برنامه طولانی‌مدت‌، ۲۲۰ شغل تمام‌وقت در این شبکه از دست خواهد رفت.

مدیران بی‌بی‌سی می‌گویند که حدود ۷۰ درصد هزینه‌های سالانه‌ این شبکه صرف کارمندان می‌شود. منتقدان معتقدند که این شکل اخراج کارمندان به پایین آمدن کیفیت برنامه‌ها منجر خواهد شد. همچنین پیش بینی می‌شود که اعلام خبر اخراج ۴۱۵ کارمند این شبکه، موج جدیدی از اعتراضات را در پیش داشته باشد.

بی بی‌سی نیوز ۵۰۰۰ هزار روزنامه نگار و ۳۴۰۰ کارمند در استخدام دارد. گفته می‌شود حذف ۷۹ شغل در «اتاق خبر» این شبکه، باعث صرفه‌جویی ۱۱ میلیون پوندی و حذف ۵۳ شغل در بخش جمع آور‌ی اخبار، باعث صرفه جویی ۶ میلیون پوندی خواهد شد. همچنین، به زودی در ساختار برخی برنامه‌های مشهور مانند پانوراما، اخبار شب و اخبار رادیو ۱، تعییرات جدی اعمال خواهد شد تا هزینه‌ها کاهش یابند.

اخراج کارمندان این رسانه از سال ۲۰۱۲ آغاز شده است. بی‌بی‌سی بین سال ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ حدود ۱۴۰ نفر و سال گذشته ۷۵ نفر را اخراج کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت روزنامه بین المللی- شماره 58

    […] یمن بیش از ۴۰% جمعیت یعنی ۱۰ میلیون نفر نمی دانند غذای بعدیشان ازکجا تامین خواهدشد مرکز خبر سازمان ملل ۱۵ جولای ۲۰۱۴ تحقیق تازه سازمان ملل علاوه بر آمار بالا نشان می دهد که در استان شمالی صعدا، در حدود ۷۰% مردم با ناامنی غذایی روبرو هستند ولی این میزان در المحرا در شرق کمتر از ۱۰% است. مناطق روستایی در بدترین وضع به سر می برند. به گفته سرپرست یونیسف در یمن، از ۵/۴ میلیون کودک زیر ۵ سال، بیش از ۲ کودک از هر ۵ کودک از رشد باز مانده اند و در حدود ۱۳% دچار سوءتغذیه شدید هستند. سازمان ملل: ساکنان غزه به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند سازمان ملل: دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون نفر در فقر به سر می‌برند بریتانیا اخراج ۴۱۵ کارمند بی‌بی‌سی برای کاهش هزینه‌ها […]