ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بيش از ۱۰۰ کشته در حمله بوکوحرام به شهری در شمال نيجريه

گروه اسلام‌گرای بوکوحرام با حمله به شهری در استان «مايدوگوری» در شمال شرقی نيجريه، بیش از ۱۰۰ نفر را قتل‌عام کرده است. ارتش نيجريه اين شهر را بی‌دفاع رها کرده بود.

شبه‌نظامیان افراطی بوکو حرام در آخرین تحرکات خود،  بيش از ۱۰۰ نفر را به قتل رساندند.

به گزارش خبرگزاری «آسوشيتد پرس»، گروه اسلام‌گرای بوکوحرام روز جمعه ۱۸ ژوئيه به شهری در استان «مايدوگوری» واقع در شمال شرقی نيجريه يورش برد و پس از قتل عام بيش از ۱۰۰ نفر، پرچم سفيد و سياه خود را بر فراز آن افراشت. ارتش نيجريه اين شهر را بی‌دفاع رها کرده بود.

تخریب‌ها پس از حمله بوکو حرام

همچنين سخنگوی «ارتش داوطلب مردمی» نيجريه به آسوشيتدپرس گفت که مردم پنج روستای بزرگ در منطقه‌ای ديگر، پس از تهديدهای گروه بوکوحرام، خانه‌های خود را ترک کرده و گريخته اند.

بازماندگان حمله روز جمعه گفته‌اند که شورشی‌های مسلح اسلام‌گرا نارنجک و بمب‌های دست‌ساز را به داخل خانه‌های اين شهر پرتاب کرده‌اند و سپس مردمی را که در تلاش برای فرار بوده اند، با شليک گلوله از پای در آورده‌اند.

حمله بوکوحرام پيش از سپيده‌دم جمعه صورت گرفت و اکنون، پس از اين يورش، اغلب شهر سوخته و ويران شده است.

يک مدافع حقوق بشر نيز به آسوشيت پرس گفته است که شورشيان تندرو بار ديگر بعدازظهر روز جمعه و هنگامی که مردم مشغول دفن عزيزان خود بودند، به شهر حمله کردند و به همين خاطر، ميزان کشته‌شده‌ها احتمالاً بسيار بيشتر از ۱۰۰ نفر است.

تنها دفاع صورت‌گرفته از اين شهر از سوی «ارتش داوطلب مردمی» بوده است که با تفنگ‌های دست‌ساز و چماق به جنگ بوکوحرام رفته‌اند. ارتش نیجربه برای دفاع از اين شهر حضور نداشته است.

بوکو حرام پيش‌تر موفق شده بود تا سربازان ارتش نيجريه را از پايگاه جديد آنها در حاشيه اين شهر بيرون براند. پس از آن، شهر برای دو هفته در محاصره قرار داشت. طبق گزارش «آسوشيتد پرس»، پايگاه ارتش نيجريه به جای محافظت از شهر، شورشيان تندرو را به آنجا کشانده بود.

ارتش نيجريه مدعی شده بود که حمله بوکوحرام را دفع کرده و دست کم ۵۰ شورشی را کشته است، اما مردم محلی گزارش داده‌اند که اغلب سربازان ارتش به دست اين گروه کشته شده‌اند و ارتش دو بار در هفته گذشته در دام مرگبار کمين‌های بوکوحرام افتاده است.

بوکوحرام دوشنبه اين هفته راه دسترسی به شهر را با تخريب يک پل مسدود کرده بود. اين راه مهم‌ترين مسير انتقال محصولات کشاورزی به پايتخت استان بوده است.

بر اساس گزارش‌ها، صدها هزار کشاورز در طی پنج سال شورش اسلام‌گرايان تندرو از زمين‌های خود بيرون رانده شده‌اند. به همين خاطر، مقامات کشور نسبت به کمبود قريب‌الوقوع غذا در اين کشور هشدار داده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.