ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تظاهرات ضد اسرائیلی در چند شهر اروپا

در روزهای آخر هفته، لندن، پاریس و چند شهر آلمان صحنه تظاهراتی در محکومیت حمله اسرائیل به نوار غزه بودند. برخی از تجمعات به خشونت کشیده شدند.

در روزهای شنبه و یکشنبه (۱۹ و ۲۰ ژوئیه) در چند  شهر آلمان، در لندن و همچنین در شمال پاریس، در اعتراض به حمله اسرائیل به نوار غزه، تظاهرات ضد اسرائیلی برگزار شد. این تظاهرات به خشونت انجامید.

تظاهرات ضد اسرائیلی توأم با خشونت در «باربس» در پاریس

شنبه، ۲۰ ژوئیه در لندن هزاران نفر در اعتراض به حمله اسرائیل به غزه مقابل دفتر دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا و سفارت اسرائیل در لندن تظاهرات کردند. به گفته برگزارکنندکان، ۲۰ هزار نفر در این تظاهرات شرکت کرده بودند. تظاهرکنندگان در لندن دولت اسرائیل را به ترور و نسل‌کشی متهم کردند. آن‌ها از دولت اسرائیل خواستند بمباران مناطق مسکونی در غزه را متوقف کند و دست از سیاست‌های تبعیض‌آمیزش بردارد.

در «باربس» در شمال پاریس که از محلات مسلمان‌نشین این شهر است، یکشنبه، ۲۱ ژوئیه عده‌ای از طرفداران فلسطین در اعتراض به کشتار مردم غزه گرد آمدند. پلیس فرانسه تظاهرات را ممنوع اعلام کرده بود. با این‌حال تظاهرکنندگان پرشماری در باربس جمع شدند و شعارهای ضد اسرائیلی سر دادند. تظاهرات پاریس اما به خشونت کشیده شد. گروهی از تظاهرکنندگان با سنگ و چوب به پلیس حمله کردند، شیشه مغازه‌ها را شکستند و به اتوموبیل‌ها آسیب رساندند. در این تظاهرات ۱۵ پلیس مجروح شدند و ۳۸ نفر از تظاهرکنندگان هم بازداشت شدند.

تظاهرات ضد اسرائیلی برلین

سفارت آمریکا در فرانسه از اتباع آمریکایی مقیم این کشور خواسته که از رویارویی با تظاهرکنندگان ضد اسرائیلی در پاریس و در دیگر شهرهای فرانسه پرهیر کنند. فرانسوا اولاند، رییس جمهور فرانسه هم گفته است اجازه نخواهد داد بحران خاورمیانه به شهرهای فرانسه سرایت کند. دولت فرانسه همچنین اعلام کرده، آن دسته از شهروندانی که بدون اجازه دولت تظاهرات ضد اسرائیلی برگزار کنند، به ۷۵۰۰ یورو جریمه نقدی و به شش ماه زندان محکوم می‌شوند.

در بلژیک این نگرانی وجود داشت که در شهرهای مهاجرپذیری مانند بندر آنتورپ و بروکسل تظاهرات خیابانی ضد اسرائیلی به خشونت کشیده شود. اما چنین اتفاقی نیفتاد و بلژیک آخرهفته نسبتاً آرامی را پشت سر گذاشت. جامعه مسلمان و یهودی بلژیک اعلام کرده‌اند که تلاش می‌کنند همزیستی شهروندان مسلمان و یهودی همچنان مسالمت‌آمیز و بدون خشونت ادامه پیدا کند.

تظاهرات ضد اسرائیلی در لندن

در آلمان، در شهرهای هانوفر و گوتینگن تظاهرات ضد اسرائیلی برگزار شد. تظاهرکنندگان شعارهای ضد یهودی سر داده و با طرفداران اسرائیل درگیر شدند.

در هانوفر تظاهرکنندگان به سون کیندلر، نماینده حزب سبز‌ها در مجلس آلمان، حمله کردند. در گوتینگن هم عده‌ای از طرفداران فلسطین در اعتراض به جنگ غزه تظاهراتی انجام دادند. هم‌زمان عده‌ای از طرفداران اسرائیل هم در این شهر تظاهرات کرده بودند و این دو گزوه با هم درگیر شدند. پلیس آلمان اعلام کرده است که به دلیل کمبود نیرو نتوانسته مانع از بروز خشونت بشود.

در برلین، پایتخت آلمان و در مانهایم، از شهرهای مهم جنوب آلمان هم تظاهرات گسترده‌ای بر ضد جنگ انجام شد. در مانهایم، در تجمعی سه هزار نفری به حمله اسرائیل به غزه اعتراض شد. در شهر اسن، در غرب آلمان هم دو گروه تظاهرات کردند: دو هزار نفر در مخالفت با جنگ و هزار نفر در حمایت از اسرائیل. این دو گروه هم با هم به زد و خورد پرداختند، اما پلیس موفق شد مانع از گسترش خشونت شود.

خشونت در شمال پاریس

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • داوری

    دولت روباه پیر انگلیس خبیث همیشه فتنه انگیزی و توطئه در دنیا را سرلوحه کار خود قرار داده است.از طرفی کمکهای چند صد میلیونی به رژیم صهیونیستی می کند، از آن طرف هم مجوز تظاهرات به نفع مردم بی دفاع غزه را صادر می کند.

  • داوری

    پرونده سیاه رژیم صهیونیستی یواش یواش داره پیچیده میشه.همون بلایی که بر سر نازییهای آلمان آمد انشاءالله بر سر این رژیم غاصب نیز می آید.

  • farid

    انگلیس از دیرباز  مهد تولید گروههای اسلامی و جهادی  مثل طالبان و......میباشد!

  • آوات

    همون بلایی که سر نازیا و رژیم آپارتاید اومد داره سر صهیونیستها هم میاد.

  • nima

    رهبران حماس با حفر صدها تونل در زیر شهر غزه در آنجا پنهان می شوند!!

  • Delavar

    ****! پرچم بعضی هاشون آدم رو یاد داعش میندازه. نون مفت بعضی ها رو پرتوقع و عاصی میکنه. کاش اروپا در قوانین پناهندگی و مهاجرتش تجدید نظری می کرد.