ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دفاع معاون وزارت ورزش و جوانان از «تفکيک جنسيتی» در برنامه‌های «شادی‌آفرين»

معاون وزارت ورزش و جوانان ايران در مورد شادی‌های جوانان گفت: «رفتن در طبيعت با گروه‌های هم‌سال و انجام فعاليت‌های اجتماعی می‌تواند شادی‌آفرين باشد که من معتقدم در برخی از اين برنامه‌ها بايد تفکيک جنسيتی صورت گيرد.»

محمود گلزاری، معاون وزارت ورزش و جوانان ايران در مورد شادی‌های جوانان گفت: «رفتن در طبيعت با گروه‌های هم‌سال و انجام فعاليت‌های اجتماعی می‌تواند شادی‌آفرين باشد اما من معتقدم در برخی از اين برنامه‌ها بايد تفکيک جنسيتی صورت گيرد.»

جمعی از جوانان ایرانی در حین آب پاشی به یکدیگر در پارک آب و آتش تهران در تابستان دو سال پیش. این حرکت نوعی نافرمانی مدنی قلمداد شد.

روزنامه شرق، روز سه‌شنبه ۳۱ تير به نقل گلزاری نوشت: «اگر در يک جاهايی بتوانيم زمينه‌هايی فراهم کنيم که در يک گروه‌های سنی بالاتر فعاليت‌های اجتماعی و علمی داشته باشند، (عدم تفکيک جنسيتی) آن‌جا مشکلی ندارد.»

وی برگزاری پارتی توسط جوانان ايرانی را نيز بر خلاف «فرهنگ ايرانی و عقل و منطق» دانسته و گفته است: «اگر در يک پارتی، نوعی از ارتباط‌های نامناسب با جنس مخالف وجود داشته باشد يا اگر الکل و ساير مواد اعتيادزا موجود باشد، تبعاتی برای سلامت جوان داشته باشد و اندوه طولانی برای فرد به وجود بياورد، می‌توان گفت برای جوان آسيب‌زاست.»

گلزاری افزود: «شادی و نشاط در بين جوانان ايرانی کم است و ما در ميان جوانان، بيشتر غم و کم‌نشاطی را می‌بينيم.»

وی گفت: «به نظر من ما بايد کاری کنيم که نشاط‌مان همراه با ارتباطات نزديک، صميمانه و مشکل‌آفرين با جنس مخالف نباشد و دوم اين‌که از مسايلی مثل مواد مخدر و الکل استفاده نشود. نبايد فکر کنيم در همه راه‌های نشاط حتما بايد يکی از اين دو عامل باشد تا ما بتوانيم به بروز شادی و نشاط بپردازيم.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • خلیل

    گلزاری از معدود مسئولینی است که در جایگاهی دقیقاً متناسب با دانش و تخصّصِ خود قرار داده شده اند؛ حرفِ بی حساب نمی زند و هر نظرش تکیه بر سال ها مطالعه و تجربۀ مستقیم دارد. در همین چند جمله نقلِ قولش هم چند نکتۀ اساسی گفته که اگر با غرض نبینید بسی بدیع و نیکوست. ولی چون همه را "حکومت" می بینیم و همه مسئولین را مثلِ بقیه فرض می کنیم و روی "تفکیک" و "شادی" و "آزادی" هم چون روشنفکرایم حسّاس ایم، تیترمان اینطور می شود.