ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

افزايش نرخ بيکاری در ايران

آمارهای مرکز آمار ايران از افزايش نرخ بيکاری و تعداد بيکاران در اين کشور خبر می‌دهد.

آمارهای مرکز آمار ايران از افزايش نرخ بيکاری و تعداد بيکاران در کشور خبر می‌دهد.

به گزارش ايسنا، خبرگزاری دانشجويان ايران، بر پايه اعلام مرکز آمار ايران نرخ بيکاری در پايان بهار سال جاری نسبت به زمستان سال ۱۳۹۲ از ۱۰/۵به ۱۰/۷درصد رسيده است.

بر اين اساس، شمار بيکاران نيز از حدود دو ميليون و ۴۰۱هزار نفر در زمستان سال گذشته به حدود دو ميليون و ۵۳۰هزار و ۶۴نفر در بهار سال جاری افزايش يافته که يک ميليون و ۷۷۲هزار و ۱۴۶نفر از جمعيت بيکار را مردان و ۷۵۷هزار و ۹۱۷نفر آنان را زنان تشکيل می‌دهند.

حدود يک ماه پيش عادل آذر، رئيس مرکز آمار ايران گفته بود: «تا چند سال گذشته، بيکاری تنها در قشر کم‌سواد و بی‌سواد بوده است اما در سال‌های اخير بيشتر افراد با تحصيلات عاليه بيکار هستند.»

وی سال گذشته نيز نرخ بيکاری جوانان ۱۵تا ۲۴سال را نزديک به ۲۶درصد اعلام کرد و هشدار داد که «بيکاری در ايران به نقطه بحرانی رسيده است.»

به‌گفته عادل آذر، بالاترين نرخ بيکاری جوانان را استان لرستان با بيش از ۵۰درصد دارد که «رقم بسيار بالايی است» و پايين‌ترين نرخ مربوط به استان‌های شمالی و استان گلستان است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.